فصل بهار و زیبایی هایی های فراموش نشدنی شهرهای ایران

عید نوروز، می تواند بهترین فرصت برای سفر و استراحت ذهنی طولانی مدت باشد، فرصتی که ممکن است در طول سال به سراغ شما نیاید. با در نظر گرفتن تمامی جوانب، تصمیم خود را بگیرید و دل به دریا بزنید. اینکه تصمیم بگیرید سفرتان با ماشین شخصی باشد یا یک سفر راحت با اتوبوس، شیوه ای هست که در انتخاب آن کاملا مختار هستید. در این میان، شهر تهران، خلوت ترین و پاکترین ایام سال را تجربه می کند و چشم انداز و مکان های گردشگری بسیاری در دل دارد. اگر تهرانی ها هم در طول سال فرصت گشت و گذار را نداشته باشند، می توانند آماده تهرانگردی در شهر خلوت خود شوند. اگر غیر از تهران مایل به سفر به دیگر شهرها یا حتی استان های ایران هستید، مطلب عید کجا بریم را از دست ندهید، چون ما در این مطلب قصد داریم شما را به تور مجازی بهترین شهرهای ایران برای سفر در عید ببریم. با ما و فهرست بهترین مقاصد برای سفر نوروزی داخلی همراه شوید.

ایرانگردی

اصفهان و گردشگری بی نظیر

شهری که به عنوان نگین فیروزه ای جهان شناخته شده، شهری باستانی در ایران هست. شهر اصفهان، دومین شهر صنعتی بعد از تهران بوده که از نظر آب و هوایی باید گفت چهار فصل دارد. این مورد از بهترین شهرهای ایران برای سفر در عید پر از مکان های دیدنی زیبا و تاریخی بوده که می توانید در بین آن ها، از میدان نقش جهان دیدن کنید و از مغازه های اطرافش خریدی داشته باشید. سی و سه پل، شاهکار تاریخی و زیبای این شهر بوده که حتما در سفر به جاهای دیدنی ایران بدان سری بزنید و از دیدن پل های کنار هم و مرتبش لذت ببرید. کاخ عالی قاپو، کاخ شاه عباس اول جز باشکوه ترین بناهای تاریخی در اصفهان بوده که توریست های خارجی زیادی هم از این منطقه دیدن می کنند. این شهر هزاران مکان گردشگری دیگر دارد که می توانید سفری به یاد ماندنی را در آن تجربه کنید.

اصفهان و گردشگری بی نظیر

مشهد و گردشگری دلچسب

شهری که در زمان افشاریان پایتخت ایرانیان بوده و دومین کلانشهر بعد از تهران به حساب می آید. شهر مشهد جاذبه های گردشگری فوق العاده ای دارد و بدلیل وجود حرم امام رضا (ع)، سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر از خارج و داخل کشور هست. با سفر به این شهر علاوه بر زیارت حرم این امام بزرگوار، می توانید به طبیعتگردی بپردازید و به قلعه آل و مات بروید. پارک کوهسنگی مشهد نمای فوق العاده زیبایی از ارتفاعات بالای پارک داشته که می توانید در آن کوهنوردی هم داشته باشید. آرامگاه نادر شاه افشار، موزه تاریخی هست که تمام ابزار گذشتگان در آن نگهداری می شود و شما می توانید از آن در بین جاهای دیدنی ایران دیدن کنید. شهر مشهد می تواند نگین لیست عید کجا بریم شما عزیزان باشد.

مشهد و گردشگری دلچسب

تبریز

شهر تبریز، یکی از گزینه های لیست عید کجا بریم بوده که در مرکز استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. تبریز زیبا، خیلی تمیز بوده و گفته می شود که بدون گدا هست و جز امن ترین شهرهای گردشگری ایران محسوب می شود. از نظر آب و هوایی، تبریز در منطقه کوهستانی قرار گرفته و تابستان های معتدل و زمستان های خیلی سرد دارد. طبیعتگردی در دره لیقوان فوق العاده لذت بخش بوده و پنیرهای معروفی هم دارد. کوه های آلاداغ لار یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری ایران بوده و گویی کوه ها خاک های رنگی دارند. پارک ائل گلی یک تفرجگاه عالی هست که می توانید حال و هوای خود را با بودن در طبیعتش عوض کنید.

تبریز

کیش

کیش یکی از زیباترین گزینه های لیست عید کجا بریم بوده که دیدنی ترین نقطه در جنوب ایران محسوب می شود. جزیره، طبیعتی زیبا و منحصر بفرد داشته و با مشاهده ماسه های مرجانی و آب زلالش می توان به آرامش رسید. شهر زیرزمینی کاریز یک شهر قدیمی در بین جاذبه های گردشگری ایران بوده که سقفش پر از صدف و مرجان هست. می توانید در قسمت کیبل اسکی هم تفریحی هیجان انگیز را تجربه کنید.

کیش

شیراز

شهری که به شهر عشاق معروف هست و سرزمینی دوست داشتنی و گردشگری است که بعنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر نوروزی داخلی هم به حساب می آید. شهر شیراز زادگاه شاعران نامدار سعدی و حافظ بوده که هر ساله توریست های بسیار زیادی از آن دیدن می کنند. غار قلعه بندر چاه بزرگی دارد و یک مکان فوق العاده قدیمی و تاریخی هست. باغ عفیف آباد هم یکی از بی مثال ترین دیدنی های ایران بوده که بازدیدکنندگان زیادی هم دارد. دروازه قرآن موزه ای بوده که در بالای این دروازه، اتاقی ساخته شده که محل نگهداری قرآنی با دست خط حضرت علی (ع) هست.

شیراز

همدان

شهر دیدنی و سردسیری بوده که در دامنه های کوه الوند قرار گرفته است. شهر همدان، تابستان های خنک و زمستان های سردی داشته و از قدیمی ترین شهرهای ایران بحساب می آید. غار علیصدر، یکی از زیباترین غارهای جهان بوده که می توانید در آن قایق سواری کنید. آبشار گنجنامه آبشاری بوده که نمای فوق العاده ای دارد و حتی در زمستان هم جریان دارد. آرامگاه بوعلی سینا یکی از مهمترین دیدنی های ایران بوده که میتوان ساعت ها بدون آنکه خسته شد، به تماشایش نشست.

همدان

قشم

جزیره قشم به جزایر هفتگانه معروف هست و بندرهای تجاری مهمی در آن وجود دارند. دره های شگفت انگیز و مرموزی داشته که نقش های فسیلی و هزاران ساله آنان حیرت انگیزند و یکی از بی مثال ترین جاهای دیدنی ایران هستند. قلعه پرتغالی ها انبارهای اسلحه، آب انبار بزرگ، اتاق های سربازخانه، زندان، کلیسا تالار داشته که جز مکان های دیدنی اصلی این منطقه هستند. بازار قدیم قشم یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران بوده که انواع طلا و جواهر و صنایع دستی در آن به فروش می رسند. جزیره قشم، طبیعتی شگفت انگیز و بی نظیر داشته که می توانید خاطرات خوبی را از آنان در ذهن خود ثبت کنید.

قشم

لرستان

اگر تصمیم دارید که به غرب ایران سفر کنید، پیشنهاد ما به شما شهرستان دورود هست. مردم خونگرم این منطقه به زبان لری سخن می گویند و جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی هم در آن بچشم می خورند. موزه مردم شناسی لرستان جایی هست که می توانید در آن با تاریخچه و سنت های قدیمی منطقه آشنا شوید. آبشار بیشه طبیعتی زیبا و نمای کوهستانی فوق العاده ای دارد که می توانید روحتان را در آن تازه کنید. استان لرستان یک منطقه خوب به عنوان یکی از مقاصد نوروزی بحساب می آید.

لرستان

اردبیل

یکی از ویژگی های استان اردبیل این بوده که آب و هوایش مطبوع هست. آبگرم سرعین در 22 کیلومتری اردبیل بوده که میزبان ده ها هزار گردشگر از نقاط مختلف ایران هست. پل معلق مشگین شهر مخصوص عابرین بوده و ارتفاع فوق العاده زیبایی دارد. پارک جنگلی مشگین شهر فضای تفریحی و باصفا بوده که محل مناسبی از میان دیدنی های ایران هست.

اردبیل

کرمانشاه

استان کرمانشاه از نظر آب و هوایی چهار فصل مشخص دارد و یکی از استان های تاریخی محسوب می شود. کرمانشاه 3 هزار اثر تاریخی داشته که بیشتر آن ها به ثبت ملی و جهانی رسیدند. کوه بیستون سنگ نوشته ای دارد که به فرمان داریوش بزرگ به روی کوه نگاشته شد. در غار شکارچیان چشمه هایی گوارایی وجود دارند که گردشگران بسیاری از آن ها دیدن می کنند.

کرمانشاه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جلوه هایی از زیبایی های فصل بهار + تصاویر

گلاره یوسف پور ، جمعه 1 فروردین 1399

با رسیدن بهار، طبیعت ردای سبز بر تن می کند. بهار، پیام آور عشق و رویش است. با دیدن جلوه های خداوند در فصل بهار، بیش از پیش به عظمت و مهر خداوندی پی می بریم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :