راه های کسب درآمد در سفر | کار داوطلبانه برای سفری ارزان

آروزی سفر کردن به دور دنیا در صورت نداشتن ثروت به چشم خیلی از افراد غیرممکن هست اما واقعیت اینه که شاید این آرزو دور باشه و سخت اما غیر ممکن نیست. افراد زیادی هستن که تنها و تنها با پشتکار، جسارت و استفاده کردن از مهارت هاشون سال هاست که در سفر هستن و همزمان درآمد هم دارن. درآمد شیرینی که نه تنها در حال گشت و گذار و سفر بدست میاد بلکه تو همین راه هم  نهایتا خرج میشه. درواقع میشه گفت اولین و بزرگ ترین قدم " خواستن " هست، " جسارت " . قدم بعدی هم میشه سفر و همزمان کار کردن، به همین راحتی. اگر هم کنجکاو هستین که درمورد راه های کسب درآمد در سفر و کار داوطلبانه بیشتر بدونین، پیشنهاد میکنم تا آخر این مطلب همراهمون باشین. راه برای کسب درآمد در سفر و حتی سفری ارزان داشتن خیلی زیاده، مثلا یکیش اینه که در ازای " کار داوطلبانه " کارفرما از هزینه اقامت و غذا شما صرف نظر کنه، اینجوری هم به صرفه اقتصادی هست و هم شما فرصت گشت و گذار در منطقه رو دارین. از طرفی هم با مردم بیشتر در ارتباط هستین و از فرهنگشون چیزهای زیادی یاد میگیرین. روش بعدی هم این هست که در ازای قراداد پول دریافت کنین و مهارتی که در اون تخصص دارین ارائه بدین. درنهایت شاید ما با داشتن مدارک تحصیلی بالا هیچ وقت راضی به انجام کارهایی که در ادامه میگم نباشیم اما روزش که برسه، وقتی که درک کنیم تو زندگی درس هایی بیشتر از دروس دانشگاهی و ارزش هایی بالاتر از مرتبه کاری و موقعیت شغلی وجود داره، اونوقته که از تمام  قید و بندها آزاد میشم و آماده بدست آوردن تجربیات جدید. بنابراین در ادامه چند تا پیشنهاد خوب شغلی براتون داریم، برای کسب درآمد در سفر، کار داوطلبانه و سفری ارزان، البته اگر اهل سفر باشین و جسور !

کسب درآمد در سفر

1) تدریس زبان انگلیسی

این یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی هست که مدرک زبان انگلیسی دارن و هیچ وقت ازش استفاده نکردن. البته اینکه خودتون دنبال شاگرد بگردین اون هم تو یه کشور غریب کمی سخته اما سایت هایی مثل eslcafe.com هستن که مدارس و آموزشگاه های بسیاری رو بهتون معرفی می کنن.

کسب درآمد در سفر

2) عکاسی در سفر

کافیه دانش عکاسی و خلاقیت داشته باشین و مقصدهای سفرتون رو هم حساب شده انتخاب کنین تا به راحتی با عکس گرفتن و فروختن اونها به مجلات تو سایت هایی مثل SmugMug.com ، حسابی پول دربیارین. راه ساده تر هم اینه وقتی تو شهر هستین دوربین به دست باشین و در صورت تمایل داشتن افراد، در ازای هزینه ای کم از اونها عکاسی کنین. هرچند که درآمد این کار کمه اما می تونه تو پرداخت هزینه های چند روز پیش رو، کمک زیادی کنه.

کسب درآمد در سفر

3) کار در مزارعه

کار در مزرعه یکی از راه های کسب درآمد در سفر و کار داوطلبانه هست که بیشتر زور بازو می خواد تا دانش قبلی. البته قبلش هم آموزش می بینید اما درنهایت کارتون مربوط به نگهداری و اداره مزرعه هست، وظایفی مثل میوه چینی، سم پاشی و ... می تونین حقوقتون رو دریافت کنین و یا درعوض کار کردن، درخواست غذا و محل اقامت داشته باشید. در هر دو صورت اما سایت هایی زیادی در سراسر دنیا هستن که به صورت پاره وقت و یا تمام وقت نیرو می گیرن. گاهی اوقات هم در بعضی از شهرها میوه چینی یه شغل فصلی به حساب میاد و در ازای هر کیلو میوه ای که چیده بشه، به افراد پول پرداخت می کنن.

کار داوطلبانه

4) وبلاگ نویسی

چه چیزی بهتر از سفر کردن و پول درآوردن از تجریبات سفر! این چرخه لذت بخش که خیلی هم به صرفه هست، یکی از راه های کسب درآمد در سفر هست که افراد زیادی در سراسر دنیا ازش استفاده می کنن. کافیه تا یه کامپیوتر، دسترسی به اینترنت، مهارت نوشتن و خلاقیت داشته باشین تا بتونین در زمینه سفرنامه نویسی، مد، تجارت و یا کلا تولید محتوا فعالیت کنین. البته این کار در ابتدا کمی سرمایه میخواد، برای تبلیغات و ... اما با داشتن یه ایده خوب، می تونین راه صد ساله رو یک شبه برین چون صحبت دیگه از دنیای مجازیِ نه واقعی.

 کسب درآمد در سفر

5) شغل های آنلاین

این مورد وقتی خوبه که تو کارهایی مثل طراحی سایت، فوتوشاپ و ادیت عکس، عکاسی، برنامه نویسی، ترجمه، نویسندگی، مشاوره، مهندسی و ... مهارت داشته باشین، اونوقته که از طریق سایت هایی مثل  UPwork.com می تونین پروژه های خوبی پیدا کنین. البته سایت های مسافرتی مثل Lonely Planet و Fodor هم به شما فرصت همزمان سفر کردن، کار داوطلبانه، تحقیق کردن، آشنا شدن با مردم و صدالبته پول درآوردن رو میده.

 کسب درآمد در سفر

6) نگهداری از خانه

این یکی رو خیلی ها راحت ترین کار داوطلبانه و راه کسب درآمد در سفر می دونن. اینکه مجانی بمونی تو خونه یک نفر که سفر هست و در ازاش از خونه مراقب کنی، تمیز نگهش داری، مراقب حیوان خونگی اونها باشی و اینکه حتی حواست باشه از خونه دزدی نشه. البته باید بهتون هشدار بدیم، همون قدر که جذابه و راهی برای داشتن سفری ارزان اما مسئولیت بالایی هم داره !

خانه

7) کار در کافه یا رستوران

کافیه یه کم تجربه داشته باشین، روابط عمومی خوب و سریع هم کار رو یاد بگیرین تا در ازای آشپزی، سالن داری، درست کردن نوشیدنی و ... تا مدتی که تو یه شهری موندگار هستین، هم درآمد خوبی و هم سفری ارزان داشته باشین.

کار در رستوران

8) آموزش موسیقی، رقص، یوگا، ورزش و ...

موسیقی دونستن و بلد بودن ساز به خصوصی، علاوه بر اینکه یه هنر هست، می تونه راهی برای بدست آوردن درآمد در سفر باشه و سفری ارزان. بنابراین چند تا شاگرد خوب پیدا کنین و مدت زمانی که در اون شهر هستین رو مشغول آموز موسیقی باشین. رقص؛ یوگا و دانش ورزشی داشتن هم، درستبه همین صورت می تونه به کمکتون بیاد و براتون درآمدزا باشه.

آموزش موسیقی

9) کار در ساختمان سازی

خیلی از افراد فنی هستن، یعنی یا نجاری بلدن یا برقکاری و مکانیکی و یا حتی کابینت سازی. خب بهترین کار برای سفری ارزان برای این افراد، می تونه فعالیت های فنی باشه، کار در تعمیرگاه ها و یا در محوطه های ساختمان سازی کوچک. یه سازمان بزرگ به اسم Habitat for Humanity هم هست که افراد بسیاری رو برای تکمیل پروژه های خودشون با تامین جای خواب و هزینه ی سفر به  کنیا، نیوزیلند و برزیل میفرستن.

10) هنر و درآمد

هنر زبون و نژاد نمیشناسه، شما حتی اگر صدای خوبی داشته باشین و یا ساز بلد باشین، هنرهای نمایش، شعبده بازی و ... کافیه تا بتونین از اجراهای خیابونی درآمد بدست بیارین و سفری ارزان داشته باشین با بدست آوردن درآمد. البته این هنرنمایی می تونه فروش آثار هنری خودتون باشه و یا حتی صنایع دستی که از کشورتون میارین. برای مثال اگر در ساخت زیورآلات تبحر دارین، می تونین با ثبت نام کردن در بازارهای محلی از هفته قبل تر، برای خودتون حتی یه غرفه داشته باشین و کسب درآمد کنین.

هنر

11) کار در هاستل

اینکه در ازای اقامت در هاستل و به جای پرداخت پول اونجا کار کنین ایده خوبی به نظر میرسه چون هاستل ها معمولا پرسنلی مثل ریسپشن، افرادی که اتاق های رو تمیز می کنن و ... رو همین طوری جذب می کنن. در ازای چند ساعت کار نیمه وقت به اونها جای خواب و حتی وعده غذایی میدن که هرچند معامله ای با سود کم به نظر میرسه اما برای افرادی که به دنبال درآوردن کسب درآمد در سفر و داشتن سفری ارزان هستن خوبه.

هاستل

12) کار در کشتی کروز

اگر عاشق دریا و دریانوردی هستین، استخدام شدن در کروز های مسافرتی می تونه هم یه راه کسب درآمد باشه و هم راهی برای سفر کردن از طریق اقیانوس. بنابراین کافیه در صورت داشتن شرایط مناسب، دنبال یه شرکت کشتیرانی جهانی بگردین تا در ازای قراردادهای 6 ماهه هزینه حدودی 1800 دلار به همراه اقامت و غذای رایگان داشته باشین.

کار در کشتی

13) کار داوطلبانه

اینکه برای کمک به هدف بزرگی مثل " از بین بردن فقر " ، " گرسنگی " ، " مبارزه با ایدر " و ... در جهان کار داوطلبانه داشته باشین و در ازای اون هم هزینه ی سفر، بیمه و هزینه ی زندگی روزانه دریافت کنین، می تونه راهی عالی برای کسب درآمد در سفر و داشتن سفری ارزان باشه. سازمان هایی مثل  VSO و برنامه ی Peace Corps برنامه های متنوعی در اینباره دارن. شما با ثبت نام کردن در این سایت ها و دادن تعهد برای فعالیت در این سازمان ها می تونین هم درآمد داشته باشین و هم چند سال یکبار به کشوری جدید سفر کنین. البته کارهای داوطلبانه شامل فعالیت های محیط زیستی هم میشه. مثلا سازمان هایی مثل  Sierra Club، ،  Earthwatch Institute،  American Hiking Society و ... در ازای حفظ محل زندگی لاک پشت های دریایی، علف کاری در باغچه های عمومی، ساختن مسیرهای طبیعت گردی و ... هزینه خوبی پرداخت می کنن.

 کسب درآمد در سفر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

سفر ارزان به نروژ | راهکارهایی برای داشتن سفری ارزان به نروژ

ز. نیرومند ، سه شنبه 30 مرداد 1397

در این پست به ارائه ی نکات و راهکارهایی که با رعایت آن ها می توانی سفر ارزان به نروژ داشت و از این کشور زیبا دیدن نمایید.

نظرت چیه
5 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
  • 1 نظر
    • 23 مرداد 1401

    درود ، سپاس از آگاه سازی شما آماده همکاری داوطلبانه و انتقال تجربیات دوستانه هستم

    • 12 شهریور 1397

    عالی

    • 23 دی 1396

    سلام ، خانم جعفری پست بسیاررررر جالبی گذاشتی واقعا ممنون چندین ایده ی کسبو کار به ذهنم رسید ، اطلاع ندارم ایا راهی برای مشورت گرفتن تو این حوزه وجود داره؟ بازم مچکرم

    • 16 اسفند 1395

    الان دقیقا در ایران کدوم یکی صدق میکنه؟؟؟؟

      • 29 فروردین 1396

      موارد گفته شده در کشورهای خارجی همگی مرسوم هستن و حتی سایت های تخصصی برای معرفی، ثبت نام و هماهنگی های لازم دارن. البته اگر دوست داشته باشید در ایران سفر کنید و همزمان کسب درآمد، شغل های آنلاین، بلاگ نویسی و حتی اجراهای خیابانی می تونه راه های خوبی باشه و نباید فراموش کرد که درآمد حاصل از این مشاغل کم هست و تنها کافی برای ادامه سفر، درنهایت میشه گفت هر سبک از زندگی سختی های خودش رو داره و صدالبته مزایای خودش رو هم

    • 15 اسفند 1395

    مطالب جالب و بسیار مفیدی بودند

      • 29 فروردین 1396

      خواهش می کنم، ممنون از مطالعه شما