روش های لاغری | داشتن رژیم ساده برای تناسب اندام

رژیم لاغری و تناسب اندام موضوعاتی هستن که نقل همه محافل شدن و به جنسیت آدم ها هم ربطی ندارن، اینکه چاق باشن یا لاغر. همه دلشون میخواد شب بخوابن و صبح که پا میشن ببینن اندام ایده آلشون رو شبونه بابانوئل براشون هدیه آورده. دنیای مجازی هم که پر شده از داروها و شعارهای دروغین، " لاغری در خواب، کاهش 10 کیلو وزن در یک ساعت، ژل لاغری، قرص چربی سوز بدون هیچ گونه عوارض" ، تبلیغاتی که که دلمون میخواد باورشون کنیم و اگه به سلامت ما آسیب نرسونن در نهایت پولهای نازنینمون رو به نوعی ازمون دزدیدن. در کنار این ها هر روز یه رژیم عجیب مد میشه " رژیم سه روز آب، لاغری با هویج، رژیم سوپ کلم، رژیم سه ساعته" و ...  لاغری فقط اندام باریک نیست، بلکه شرط مهم حفظ سلامت شماس.روش های لاغری زیادی اومده که بیشتر از همه فقط جنبه ی تجاری دارن و شما رو اسکناس میبینن و جون شما اصلا براشون مهم نیست. افراد مشهور و مدل های زیادی هستن که به بیماری آنورکسیا (بی اشتهایی عصبی)  دچار هستن و حتی چند دختر جوانِ مدل هم در اثر این بیماری و فشار زیادی که به خودشون می اوردن که لاغر و لاغرتر بشن جون خودشون رو از دست دادن، این اتفاقات اعتراضات زیادی از جانب فعالان حوزه زنان و دنیا در پی داشت. رژیم غذایی سالم مواد مغذی، ویتامین، فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، اسیدهای چرب لازم، مواد معدنی، همچنین کالری و ... مورد نیاز بدن رو باید فراهم کنه. البته در بین این روش های لاغریِ تجاری، راه هایی هم هست که درست هستن و از دچار شدن شما به چاقی، دیابت نوع 2، فشار خون، کلسترول بالا و ... جلوگیری میکنن. ایرادِ بزرگ خیلی از ما اینه که چند روز اولِ رژیم و ورزش خودمون رو ملزم به اجراشون میدونیم و بعد از گذشت چند روز یا اگه صبورتر باشیم چند هفته سبک زندگی قبلیمون رو در پیش میگیریم. رژیم غذایی سالم نباید شما رو در ولع غذا نگه داره یا کاری کنه که شما همیشه در فکر غذا باشید بلکه باید سبک غذا خوردن ما رو درست بکنه. در ادامه 25 روش لاغری کاربردی و ساده برای شما گفته شده که با انجامشون میتونید بدن سالمی داشته باشید. شما میتونید 5 تا از مناسب ترین راه ها رو در ابتدا انتخاب کنید و بعد از پایان هفته ی اول 5 تای دیگه به اون ها اضافه کنید و همین طور پیش برید، اینجوری بعد از گذشت چند هفته و بدون اینکه بهتون فشار بیاد سبک زندگی بهتری رو در پیش گرفتید. 

آشنایی با روش هایی ساده برای داشتن تناسب اندام

روش های لاغری

1) خودتون رو به نوشیدن آب عادت بدید. 65% وزن شما رو آب تشکیل داده پس به جای خوردن تنقلاب پر چرب و نوشابه سراغ نوشیدن آب برید. نوشیدن آب نه تنها به سلامت شما کمک میکنه، بلکه برای لاغری شکم و دور کمر هم موثره. 
2) غذاهای پر کالری مثل پنیر و شکلات رو به ابعاد کوچیک تقسیم کنید. معمولا بهترین چیزا در ابعاد و بسته بندی های کوچیک عرضه میشن. اینجوری هنگام مصرف تعداد بسته هایی که میخورید به چشمتون میاد و کمتر میخورید.
3) لزومی نداره خوردن سس و خامه رو به طور کامل کنار بگذارید. اگر از خوردن سس و خامه لذت میبرید اونا رو به طور کامل از برنامه خود حذف نکنید و به جای پر چرب سراغ کم چرب هایشان برید.
4) از خوردن سوپ های پرچرب جدا خودداری کنید. پس از آماده شدن سوپ وقتی حرارت خودش رو از دست داد، اون رو در یخچال بزارید، در این حالت چربی موجود روی سوپ جمع میشه و میتونید با یه قاشق همه اش رو جمع کنید.
5) مراقب غذا خوردنتان در رستوران باشید. معمولا غذاهای رستوران ها پرچرب است، سعی کنید نیمی از غذاتون رو در یک ظرف یک بار مصرف بزارید تا اون رو در وعده ی دیگه ای میل کنید، اینجوری نه غذاتون حروم شده هم اینکه حجم غذای مصرفیتون رو هم کنترل کردید.

نوشیدن آب

6) غذاهای سالم تر رو جایگزین غذاهاتون کنید. مثلا میتونید به جای استفاده از لبنیات پر چرب از کم چربشون استفاده کنید، یا به جای خوردن نان های معمولی از نان سبوس دار استفاده کنید. 
7) در هر وعده غذایی کمی از غذاتون رو در ظرف بزارید و ببینید هنوز هم تمایلی به خوردن دارید یا نه.
8) میزان کالری و فیبر غذایی رو که میخورید محاسبه کنید، و مطمئن شید که فیبر کافی رو به بدنتون میرسونید و هنگام زیاده روی کردن به خودتون هشدار بدید.
9) سعی کنید هرچه بیشتر از غذاهای خونگی استفاده کنید و خوردن غذاهای رستوران و فست فود رو به حداقل برسونید. حتی روغنی هم که در خونه استفاده میکنید خیلی بهتر از غذاهای پرچربه بیرونه.
10) اگه هوسِ دسر کردید بخورید. دنبال کردن رژیم به معنی محروم کردن خودتون از غذا و لذت بردن نیست. شما میتونید یه تک کوچک دسر بخورید و یا اگه دسرتون خیلی بزرگ اون رو با دوستانتون شریک بشید. 

دسر خوردن ممنوع

11) حواستون به خوردن غذاهای پرچرب باشه. قبل از مصرف خوردنی ها به میزان کالری اون توجه کنید.
12) وقتی دارید غذا میخورید به کارهای دیگه مشغول نشید و تمام حواستون رو به غذا خوردن معطوف کنید. اگه هنگام غذا خوردن کتاب میخونید یا با گوشیتون کار میکنید، متوجه میزان غذایی که خوردید نمیشید، در ضمن از غذاتون هم نمیتونید لذت کافی رو ببرید. غذاتون را آروم و با نهایت لذت بخورید. لقمه هاتون رو کامل بجوید. در صورتی که غذا رو با آرامش بیشتری بخورید ناخودآگاه حجم غذاتون کم میشه. 
13) به هوس هاتون توجه کنید. وقتی هوس خوردن چیزی میکنید به درخواست بدنتون جواب بدبد و هراس نداشته باشید. البته خیلی خوبه که سراغ خوردنی های سالم مثل میوه برید و هوس میوه های فصل رو بکنید.
14) تنوع خوردنی ها و غذاتون رو بیشتر کنید، و غذاهای جدید رو امتحان کنید. این تنوع شاید تاثیر به سزایی در رژیم تون بگذاره.
15) رژیم سبزیجات و میوه رو حتما شروع کنید. اگه قبلا تو برنامه غذاییتون سبزیجات و میوه جای چندانی نداشته، مصرفش رو شروع کنید و جایگزین غذاهای پرچربشون کنید.

سبزیجات سالم

16) بعد از هر وعده ی غذا حتماً مسواک بزنید. این کار چراغ هشداری است برای شما که خوردنتون رو متوقف کنید.
17) برنامه ی ورزشیتون رو با دوستان یا خانواده اتون هماهنگ کنید. شما ورزش کردن رو برای سلامت و کاهش وزن انجام میدید، در حالی که فرزندانتان ورزش رو برای تفریح انجام میدن. این هماهنگی به همه ی شما انگیزه ی بیشتری میده. 
18) پیاده روی تون رو بیشتر کنید. اگه برنامه پیاده رویتون عادی شده سعی کنید سرعت و میزانش رو تغییر بدید. 
19) تاحد امکان استفاده از ماشین را کنار بزارید و سعی کنید بیشتر پیاده کارهاتون را انجام بدید. در صورت نیاز اگر از ماشین استفاده می کنید تا جائی که ممکنه اون را دورتر از مقصدتون پارک کنید و پیاده به مقصد برید.
20) به دوستان و اطرافیانتون گوشزد کنید که شما رژیم دارید، پس شما رو وادار به خوردن نکنن. 

رژیم دارم

21) کمتر از دیگران کمک بگیرید. برای نظافت منزل شخصاً اقدام کنید و ماشینتون را خودتون بشورید. برای خرید به سوپر محل زنگ نزنید و پای پیاده به خرید برید.
22) کمدتان را زود به زود مرتب کنید و از شر لباس هایی که به شما نمی آید خلاص شوید. بهتر است لباس های سایز بزرگتون را هم کنار بزاید. لباس هاییتون که براتون کوچیک شدن رو جلوی دید بزارید تا انگیزه بیشتری برای لاغری پیدا کنید.
23) کاهش وزنتون رو یادداشت کنید، این کار در عمل سخته. اما هر بار که ببینید چقدر لاغر شدید انگیزه تون برای ادامه برنامه رژیم و ورزش بیشتر می شه.
24) 100 قدم بیشتر راه برید. حتی اگر اندکی برنامه نرمش روزانه اتون رو افزایش بدید به کاهش وزن و سلامتتون کمک بسیاری میکنه. مثلاً امروز به جای استفاده از آسانسور و پله برقی از پله ها استفاده کنید.
25) تکنیک های نرمش و استفاده از تردمیل رو تغییر بدید. هنگامی که روی تردمیل راه می رید، دسته های اون را با فشار نگه ندارید. اون ها را تنها برای حفظ تعادل نگه دارید و به آنها تکیه نکنید. 

تردمیل

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راه کارهایی ساده برای داشتن اندامی مناسب در طول سفر

الهام یاوری ، دوشنبه 1 خرداد 1396

راه کارهایی ساده برای داشتن اندامی مناسب در طول سفر در این مقاله برای شما گفته شدن که میتونین با مطالعه ی اون به نکات جالبی دست پیدا کنید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :