معروف ترین تالاب های جهان | آب های راکدی که جادو می کنند

الهام یاوری چهارشنبه 27 بهمن 1395

تالاب ها یکی از زیباترین مناظری هستند که در هر محدوده ای ممکن است با آنها برخورد داشت. این زمین های مرطوب که اکثرا در کناره ی حاشیه ی رودخانه ها، دریا ها و یا دریاچه ها ایجاد می شوند، زمین هایی حاصلخیز را به وجود می آورند، از این گذشته، تالاب ها اصولا به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب، زیستگاه های فوق العاده ای برای گونه های گیاهی و جانوری به شمار می آیند. در ادامه به معروف ترین تالاب های دنیا اشاره خواهیم کرد. با همگردی همراه باشید.

تالاب

 1) Pantanal

می توان گفت که Pantanal وسیع ترین تالاب در دنیا است، که در محدوده ی غربی برزیل واقع شده. این تالاب با وسعت خود توانسته تا مرز بولیوی و پاراگوئه نیز ادامه پیدا کند. یکی از عوامل به شهرت رسیدن پانتانال، حیات وحش فوق العاده ی آن است. از جهت دیگر، زیبایی ها و جذابیت منحصر به فرد این تالاب، آن را به یکی از معروف ترین جذابیت های طبیعی ناحیه مبدل کرده که هر روزه مورد بازدید گردشگران تور مسافرتی و تور طبیعت گردی قرار می گیرد.

تالاب

 2) Okavango Delta

بوتسوآنا یکی دیگر از کشورهایی است که یکی از معروف ترین تالاب های دنیا و سومین تالاب معروف جهان را در خود جای داده. این تالاب فوق العاده در حاشیه ی رودخانه ی اوکاوانگو ایجاد شده. این تالاب به رغم داشتن حیات وحشی بی نظیر در جهان به شهرت رسیده است. تنوع زیستی در این تالاب به حدی بالاست که می توان گونه هایی فوق العاده از فیل، تمساح، شیر، زرافه و قوچ را در آن مشاهده کرد، همین مساله باعث شده که این تالاب هرساله توسط گردشگران تورطبیعت گردی منطقه مورد بازدید قرار بگیرد و از جاذبه های توریستی محبوب گردشگران تورمسافرتی بوتسوآنا محسوب شود.

تالاب

 3) Kerala backwaters

یکی دیگر از معروف ترین تالاب هایی که می توان در آسیا با آن مواجه شد، تالاب فوق العاده زیبا و دیدنی کرلاست که در حاشیه ی دریای عرب تشکیل شده. کرلا یکی از استان های حاصلخیز در جنوب کشور هندوستان است. این بخش به دلیل وسعت رودخانه ها و همچنین دریاچه های فعال، یکی از حاصلخیز ترین زمین های دنیا را در خود جای داده است. از جهت دیگر، تنوع گونه های حیوانی و جانوری موجب به شهرت رسیدن تالاب کرلا شده است. می توانید در طی یک تور طبیعت گردی یک روزه با انواع پرنده ها، حیوانات و خزندگان مواجه شوید. سفر به تالاب کرلا از طریق قایق های کوچک محلی امکان پذیر است. این قایق ها با فرم و سبک خاص خود تور یک روزه ی فوق العاده ای را برای گردشگران تورهای مسافرتی فراهم می کنند.

تالاب

 4) Kakadu Wetlands

پارک ملی کاکادو که وسعتی فوق العاده دارد در جنوب استرالیا واقع شده است. این تالاب زیبا و دیدنی با حیات وحش خاص خود توانسته مجموعه ای از جذابیت های فوق العاده را در برای گردشگران تور طبیعت گردی فراهم کند و به عنوان مقصدی خاص برای گردشگران توریک روزه به شمار بیاید. یکی از عمده عوامل شهرت این تالاب به ناحیه ی آب زرد مربوط می شود که زیستگاه گونه هایی چون تمساح، اسب های وحشی و بوفالو است. همین جریان موجب شده که اکثر گردشگران تورمسافرتی و تورطبیعت گردی برای مشاهده ی این حیوانات از نزدیک به مرداب کاکادو سفر کنند.

تالاب
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین هتل های گران قیمت جهان، مأمنی خیره کننده

ثنا احمدی ، شنبه 13 بهمن 1397

هر نقطه از جهان دارای هتل های لوکس متعددی می باشد. قصد داریم برخی از این هتل های گران قیمت را به شما معرفی کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :