با شکوه ترین معابد هندو | تلفیق زیبایی از هنر معماری و طبیعت

الهام یاوری سه شنبه 26 بهمن 1395

معابد هندو یکی از زیباترین سازه هایی هستند که می توانید در کشورهای هندو مذهب مشاهده کنید. این معابد باشکوه به گونه ای ساخته شده اند که در هر نقطه از بنا می شود با یک اثر هنری فوق العاده روبه رو شد. اوج هنر مجسمه سازی، کنده کاری و حجاری را می توان در این سازه های فوق العاده مشاهده کرد. به همین دلیل است که هندوستان که مهد تمدن و مذهب هندو است یکی از پرتردد ترین مناطق توریستی است که همواره توسط انواع تورمسافرتی و تورطبیعت گردی مورد بازدید قرار می گیرد و در صدر لیست پرفروش ترین تورهای هر آژانس مسافرتی قرار دارد. در ادامه به با شکوه ترین معابد هندو اشاره خواهیم کرد با همگردی همراه باشید.

هند

1) Tanah Lot

این معبد فوق العاده که بر فراز یک صخره در مجاورت دریا بنا شده یکی از معروف ترین معابد هندو در بالی است. این معبد یکی از سوژه های عکاسی برای عکاسانی است که در قالب تورمسافرتی به بالی سفر می کنند. این معبد زیبا یکی از 7معبدی است که در مجاورت دریا ساخته شده. منظره ی دریا از یک جهت و ساختمان و معماری فوق العاده ی این بنا از جهت دیگر موجب به شهرت رسیدن آن بین گردشگران تورمسافرتی شده است.

هند

 2) Kanchipuram Temples

کانچی پورام که به شهر 1000 معبد معروف است یکی از کهن ترین شهرهای جنوب هندوستان به شمار می آید. این شهر فوق العاده زیبا نمونه هایی از زیباترین معابد هندو را در خود جای داده. اگرچه نیمی از شهرت این شهر به دلیل ساری های ابریشمی خوش نقشُ نگار آن است. این شهر تاریخی خواستگاه بزرگ ترین معابد هندو در هندوستان است. معروف ترین معبدی که در حال حاضر در این شهر به چشم می خورد و جزو محبوب ترین مقاصد برای گردشگران تورهای مسافرتی است Ekambaranatha نام دارد و از عجایب معماری دین هندو نیز محسوب می شود.

معبد

 3) Sri Ranganathaswamy

این معبد به عنوان معروف ترین معبد دین هندو در هند شناخته می شود و همه روزه توسط شمار زیادی از زائرین هندو مورد بازدید قرار می گیرد. از جهت دیگر این معبد فوق العاده به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه های مذهبی در دنیا به حساب می آید. جدای از اهمیت مذهبی که این معبد فوق العاده در بین هندوها دارد، زیبایی بنا و معماری منحصر به فرد آن موجب شده که یکی از مقاصد محبوب بین گردشگران تورمسافرتی هندوستان نیز باشد. آژانس های مسافرتی محلی تورهای یک روزه ای را برای بازدید گردشگران از این معبد ترتیب می دهد که در صورت تمایل می توانید با این تورهای یک روزه همراه شوید.

هند

4) Prambanan

Prambanan بدون شک یکی از زیباترین و وسیع ترین مجموعه های زیارتی هندو در اندونزی محسوب می شود.این معبد زیبا و فوق العاده دیدنی در 18 کیلومتری شرق  Yogyakarta قرار گرفته است. معابد موجود در این سایت زیارتی از حیث معماری و طراحی داخلی و خارجی متفاوت بنا شده اند. این سلسله معابد از پرتردد ترین مناطق گردشگری در اندونزی به حساب می آیند، به گونه ای که آژانس های مسافرتی محلی انواع تور یک روزه را برای بازدید گردشگران از این منطقه ترتیب دیده اند.

معبد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین معابد جهان، اوج زیبایی و شکوه بی همتا

شادی نیک نهاد ، جمعه 24 فروردین 1397

شاید بتوان گفت نیاز به عبادت در انسان ها از دیر باز بسیار حائز اهمیت بوده و گویی حتی اسباب آرامش را برایشان فراهم می کرده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :