معروف ترین اهرام باستانی و مدرن در جهان

الهام یاوری شنبه 23 بهمن 1395

ساخت هرم به عنوان آرامگاه و معبد در دوران باستان، رسمی متداول بوده است، به گونه ای که در هر گوشه از دنیا می توان ردپایی از این هرم های باستانی را مشاهده کرد. اما جدای از هرم هایی که قدمت تاریخی دارند، امروزه شاهد الگوبرداری معماران نوین از این سبک معماری باستانی هستیم. با این تفاوت که هرم های نوین با ارتفاع بیشتری و همچنین با مصالح متفاوتی ساخته می شوند و با طراحی خاص خود جذابیت هایی فوق العاده به شهرها می دهند. با ما در این پست همراه باشید.

اهرام

 1) Pyramids of Giza

اهرام ثلاثه ی مصر با شکوه و عظمت فوق العاده ی خود به عنوان یکی از عجایب دنیای باستان محسوب می شوند. این اهرام که ساخت آنها در طول سه نسل فرمانروایی حکام مصر به طول انجامید، از معروف ترین اهرام ساخته شده در طول تاریخ هستند. می توان گفت که هرم Khufu قدیمی ترین هرم ساخته شده در این مجموعه است و به عنوان یکی از عجایب هفت گانه ی دنیا شناخته می شود. این اهرام به دلیل ارزش و میزان اهمیت خود یکی از معتبرترین و مشهورترین سایت های گردشگری در دنیا محسوب می شوند که هر روزه شاهد ورود سیل عظیمی از تورهای طبیعت گردی و تورهای مسافرتی از نقاط مختلف دنیا هستند. این هرم فوق العاده که در حدود 139 متر ارتفاع دارد به عنوان بزرگترین هرم دنیا شناخته می شود و انقلابی در صنعت معماری جهان باستان محسوب می شده است.

اهرام

 2) Meroe

این مجموعه که جزو وسیع ترین اهرام موجود در دنیا محسوب می شود، در شمال شهر تاریخی خارطوم در سودان قرار گرفته است. قدیمی ترین هرم موجود در این مجموعه متعلق به قرن 5 و 6 است. گفته می شود که این هرم بیش از 600 سال به عنوان آرامگاه اصلی خانواده ی سلطنتی حکام وقت سودان مورد استفاده بوده است و مدفن بیش از 40 نسل از خانواده ی سلطنتی سودان است.

اهرام

 3) Luxor Hotel

ساختمان این هتل لوکس و مجلل که با اقتباس از اهرام مصر در لاس وگاس آمریکا ساخته شده، از مطرح ترین اهرام مدرن در دنیا شناخته می شود. این ساختمان در  سال 1990 در این منطقه بنا شد و هم اکنون به عنوان یکی از خاص ترین هتل های این شهر مورد توجه گردشگران تورهای مسافرتی قرار گرفته است و اقامتگاهی ویژه ای برای مسافرین لاس وگاس به حساب می آید. این هتل لوکس در حال حاضر با بهره مندی از 2526 اتاق از مجلل ترین هتل های شهر است و با انواع امکانات از مسافرین خود پذیرایی می کند. این هتل فوق العاده که در سایزی مشابه با اهرام مصر ساخته شده با استفاده از مصالحی چون شیشه و استیل در لاس وگاس احداث شده و به عنوان یکی از نقاط دیدنی شهر، مورد بازدید گردشگران تورهای مسافرتی قرار می گیرد.

اهرام

 4) Ryugyong Hotel

در سال 1987 دولت کره ی شمالی دستور به ساخت هتلی هرم مانند داد، اگرچه ساخت این هتل فوق العاده زیبا در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد و به دلیل برخی مسائل مالی پروژه ی ساخت این هتل 5 سال به طول انجامید، اما در حال حاضر این هتل با ارتفاع بیش از 330 متر یکی از بلند ترین ساختمان های ساخته شده در این کشور است. این ساختمان بزرگترین بنا در کل کره ی شمالی است و بیست و چهارمین سازه ی مرتفع دنیا به شمار می آید. این هتل یکی از لوکس ترین هتل های کره ی شمالی است و همین جریان موجب شده است که از جانب گردشگران تورهای مسافرتی مورد توجه قرار بگیرد.

اهرام
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با معروف ترین شهرهای آلمان | کشوری زیبا و مدرن در اروپا

ن. چرمچی ، سه شنبه 28 آبان 1398

اگر به دنبال یک تجربه فرهنگی فوق العاده یا ماجراجویی های هیجان انگیز در طبیعت هستید، برای سفر به آلمان برنامه ریزی کنید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :