حقایقی جالب درباره ایران | مهد تمدن

 کشور ایرانی که در حال حاضر در اون زندگی میکنیم، گذشته ی پر اهمیتی داشته که امروزه فقط چند تا اسم از فرمانروایان گذشته به جا مونده. مردان قدرتمندی مثل کوروش کبیر، آرش کمانگیر و هزارن پادشاه دیگه که سعی در آبادانی ایران زمین داشتن، امروه تنها افسانه هایی تاریخی از زندگی و فرمانداری هاشون، برای آیندگان به یادگار مونده. آداب و رسوم اصیل شهرهای مختلف ایران، در کنار مردم خوش قلب و مهمان نوازش میتونه خاطره های خوش رو تو ذهن بازدیدکنندگان و تورست های خارجی بسازه. مناظر دیدنی ای که در شهرهای مختلف ایران به چشم میخوره، افراد رو به سمت خودش جذب میکنه. در این میان هم ممکنه حقایق جالبی داخل کشورمون باشه که شاید هم به نظر خودمون جذاب باشن. در ادامه با ما همراه باشین تا از این حقایق ایرانی مطلع بشیم...

ایران

1) در زبان فارسی، کلمه ی "ایران" به معنی سرزمین آریایی هاست.
2) در سال 2012 دولت ایران، گوگل رو بعنوان ابزار جاسوسی معرفی کرد و اعلام کرد که "اینترنت ملی" رو جایگزین گوگل خواهد کرد.
3) اولین شرکت کننده المپیک 1948 کشور ایران بوده.

المپیک

4) 14 درصد از ایرانیان مبتلا به چاقی هستن و ایران هم در رده 41 از چاق ترین کشورها در جهان هست.
5) پرچم ایران در سال 1980 تصویب شد و سه رنگ اصلی اون، سبز به معنی اسلام، سفید به معنای صداقت و صلح و قرمز نماد شجاعت و شهادت هست.

ایران

6) تهران پایتخت این کشور جزو بدترین ها از نظر آلودگی در جهان هست و حدود 27 نفر در روز به علت آلودگی، جان خود رو از دست میدن.
7) نام رسمی "جمهوری اسلامی ایران" در سال 1979 انتخاب شد، این درحالی بود که سلطنت شاهنشاهی سرنگون شد و روحانیون مذهبی به قدرت امام خمینی (ره)، اداره کشور رو به دست گرفتن.
8) بیش از نیمی از مناطق ایران آب و هوایی خشک دارن.
9) 60 درصد از ذخایر نفت جهان، در خلیج فارس ایران قرار گرفته و هرروزه 4 میلیون بشکه نفت در ایران تولید میشه.
10) ایران دارای قدیمی ترین تمدن هاست.

ایران

11) حدود 70 درصد از مردم ایران زیر سن 30 سال هستن.
12) کشور ایران، برای کشتن "سلمان رشدی" نویسنده کتاب آیات شیطانی،3 میلیون دلار جایزه درنظر گرفته که محتویات کتاب نقض آیات قرآنی خداوند بوده و این کتاب از دیدگاه شیطان،آیات رو به افکاری غلط تبدیل کرده.
13) فرش در ایران، دومین کالای صادراتی محسوب میشه و قدمت اون بیش از 2500 سال هست.
14) حدود 12 میلیون نفر در تهران، پایتخت ایران زندگی میکنن.

تهران

15) دختران ایرانی، بعد از سن 9 سالگی موظف به پوشش حجاب در مناطق عمومی هستن و  زنان اجازه ندارن، هنگامی که مردان حضور دارن با لباس حمام باشن.
16) در سال 2007 حجاب در فیفا ممنوع شد، و زنان ایرانی نتونستن در رشته ورزشی فوتبال شرکت داشته باشن.
17) فرهنگ فارسی به فرش های لوکس، شعرهای زیبا و باغ های سرسبز معروف شده و کلمه ی انگلیسی "بهشت" (paradise) از زبان فارسی به معنی باغ محصور کننده ریشه گرفته.
18) ایران بزرگترین تولید کننده ی خاویار، پسته و زعفران در جهان هست.

زعفران

19) ایران دارای بیش از 20 میلیون پناهنده خارجی در جهان هست و بیشتر پناهندگان اون از عراق و افغانستان هستن.
20) کشور ایران لقب "پایتخت عمل بینی در جهان" رو داراست.
21) نژاد گربه ی فارسی از قدیمی ترین نژادهای جهان هست.
22) ماست ایرانی، به عنوان خوراکی سرشار از معجزه در جهان به حساب میاد و برای زخم معده، از بین بردن آفتاب سوختگی و حتی زندگی طولانی هم توصیه شده، همچنین از ماست به عنوان ماسک صورت هم استفاده میکنن.

ماست
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حقایقی جالب درباره کوبا | قوانین عجیب و حوادث تاریخی

مصطفی مردانی ، یکشنبه 21 خرداد 1396

کشور کوبا بزرگترین جزیره دریای کاراییب و یکی از حکومت های دیکتاتوری قاره آمریکا است. در این کشور، قوانین عجیب و حوادث تاریخی زیادی هست

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 24 بهمن 1395

    عالیه. ولی با مورد 12 اعتقادی ندارم. چون هیچکدوم از مسئولان ایران هیچوقت پای حرف خودشون نبودند. وعده پاداش 3 میلیون دلاری هم الکیه. اورد ناشتا دادند.

    • 24 بهمن 1395

    چرا باید این همه پناهنده خارجی در این کشور آنهم با بدترین شرایط تحریم باشد در حالیکه میلیونها نفر از هموطنان ما بایستی به خارج از کشور رفته و در دیار غربت زندگی کنند؟