بزرگترین مجسمه های بودا در جهان و زیبایی بی نظیر

الهام یاوری چهارشنبه 20 بهمن 1395

دین بودا یکی از کهن ترین دین های تاریخ بشری است. این دین که اکثر طرفداران خودش را در ناحیه آسیای میانه و خاور دور و همچنین کشورهای همجوار چون چین و هندوستان متمرکز کرده است با بیش از 350 پیرو از دین های مطرح و اصلی در جهان محسوب می شود. در پست شگفت انگیزترین مجسمه های بودا در جهان قصد داریم با سفری به اقصی نقاط آسیا مروری داشته باشیم بر بزرگترین مجسمه های بودا در جهان در این قاره کهن. با ما در دیدنی ترین مجسمه های بودا در جهان همراه باشید.

دیدنی ترین مجسمه های بودا در جهان

1) مجسمه Hussain Sagar

این مسجمه عظیم الجثه که در مرکز دریاچه ای مصنوعی در شهر حیدرآباد هندوستان بنا شده، مهمترین و معروف ترین مجسمه بودا در جهان است. این مجسمه با ارتفاع 17 متر و وزن 320 تن بزرگترین مجسمه بودا در هندوستان محسوب می شود. گروهی از هنرمندان بودایی این مجسمه را از قطعه سنگی واحد تراشیدند و در مرکز دریاچه قرار دادند. اگرچه نصب این مجسمه عظیم سنگی به مرگ 8 تن از کارگران این پروژه منتهی شد اما می توان این مجسمه را به عنوان یکی از سنبل های حیدرآباد به حساب آورد که هر روزه مورد بازدید جمعیت قابل توجهی از مسافرین تورهای مسافرتی خارجی قرار می گیرد و همچنین آن را جز لیست پر بازدیدترین تورهای آژانس های مسافرتی به شمار آورد.

مجسمه Hussain Sagar
مجسمه Hussain Sagar دیدنی

2) مجسمه Tian Tan

این مجسمه که لقب بودای بزرگ را به خود اختصاص داده، در جزیره فوق العاده زیبای لانتائو در هنگ کنگ واقع شده است. بودای بزرگ که از جنس سنگ و با تزئینات برنز در سال 1993 در این منطقه نصب شد، از منحصر به فردترین مجسمه های مذهبی دنیا محسوب می شود. این مجسمه بودا سنبلی است از هماهنگی بین انسان، طبیعت، مردم و دین. مجسمه بودا در این پروژه در وسط یک گل نیلوفر آبی قرار گرفته و همین جریان، جلوه ای زیبا و فوق العاده به مجسمه داده است. این بودای سنگی که با برنز تزئین شده، در حدود 34 متر ارتفاع دارد و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری جزیره به حساب می آید که سیل عظیمی از گردشگران تورهای مسافرتی را به خود جذب می کند. از جهت دیگر جزیره بنابر موقعیت جغرافیایی خاصش طبیعتی فوق العاده را در دسترس گردشگران تورهای طبیعت گردی چند روزه نیز قرار می دهد.

مجسمه Tian Tan
مجسمه Tian Tan دیدنی

3) مجسمه Monywa

مونیوا که شهری در مرکز کشور میانمار می باشد، در کناره رودخانه ی Chindwin واقع شده است. می توانید مجسمه غول آسای Monywa را بر روی تپه هم جوار با این شهر به عینه مشاهده کنید. این دو مجسمه از بزرگترین مجسمه های بودا در جهان به شمار می آیند و جلوه ای خاص و زیبا را به منطقه منتقل کرده اند. این مجسمه های فوق العاده در سال 1991 در این محل ساخته شدند. راهرویی که در طول بدنه ی مجسمه ها ساخته شده به تماشاگران و گردشگران تورهای مسافرتی این امکان را داده که بتوانند در طول مجسمه که از سر آن شروع می شود و به پاهای مجسمه می رسد، فاصله ای را قدم بزنند. در طول این راهرو تصاویری از زندگی بودا نصب شده، به این ترتیب گردشگران تورهای مسافرتی خارجی می توانند با مهمترین رخدادهای زندگی بودا آشنا شوند. این مجسمه ها از مهمترین جذابیت های میانمار به شمار می آیند و روزانه توسط گردشگران تورهای مسافرتی مورد بازدید قرار می گیرند.

مجسمه Monywa
مجسمه Monywa زیبا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی شماری از بزرگترین مجسمه های جهان

مسلم علیمحمدی ، جمعه 19 آبان 1402

با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا شما را با شماری از معروف ترین مجسمه های بزرگ جهان آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :