ممنوعیت متقابل گردشگران آمریکایی برای ورود به ایران

معاون گردشگری طی نشستی با حضور جمعی از اصحاب رسانه عنوان کرد: موضع گیری رسمی دربرابر سفر گردشگران آمریکایی به ایران در حوزه کاری وزارت خارجه است که طی بیانیه های صادر شده، موضعی شفاف می باشد.

مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری شنبه 16 بهمن ماه در محل معاونت سازمان میراث فرهنگی درباره صدور یا عدم صدور ویزا برای گردشگران آمریکایی بیان کرد که سازمان میراث فرهنگی آماده مشارکت در مکانیزم های تعریف شده توسط وزارت خارجه می باشد.
وی افزود سازمان گردشگری، نگرانی ها و دغدغه های خود را در مورد این موضوع با وزارت در میان گذاشته و طبق مصوبه دولت در سال 92، کمیته پیگیری روادید گردشگران در سازمان میراث فرهنگی همراه با وزارت امور خارجه پیگیر این مسئله خواهد بود.
پیشتر در پی اقدام رییس جمهور آمریکا، مبنی بر منع صدور ویزا برای اتباع هفت کشور از جمله ایران، وزارت امور خارجه ایران نیز اعلام کرده بود که برای کشتی گیران آمریکایی حاضر در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه، روادید صادر نخواهد کرد که این اقدام متقابل با واکنش های متفاوتی روبه رو شده بود. از جمله محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، این اقدام را پاسخی متقارن خوانده بود که چندان جالب نیست. وی افزود پاسخ به اقدام ترامپ باید "رسمی، دقیق، صریح و قاطع" اما "غیر متقارن" باشد.
ابراهیم پورفرج، رییس جامعه تورگردانان ایران نیز با توجه به حجم آمریکایی های علاقمند به سفر به ایران عنوان کرد: تا کنون موضع رسمی به ما (تورگردان ها) اعلام نشده، هرچند وزارت خارجه در بیانیه ای از سیاست مقابله به مثل سخن گفته، ولی امیدواریم این موضوع شامل حال گردشگران آمریکایی نشود. چرا که مدت زیادی از بهبود روابط گردشگری ایران و آمریکا نمی گذرد و در همین مدت کوتاه که ایران در فهرست سفرنامه های آمریکایی قرار گرفته، گردشگرانش تبدیل به یکی از درآمدزاترین گردشگران ایران شده اند، بنابراین صحیح نیست که با اقدام متقابل در برابر تصمیم نابخردانه آمریکا این معادلات را برهم زد.

پاسپورت

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ورود گردشگران روس به ایران پس از لغو ممنوعیت ویزا

گلاره یوسف پور ، شنبه 15 آبان 1400

براساس آخرین اخبار واصله، ورود گردشگران روس به ایران پس از لغو ممنوعیت ویزا صورت پذیرفت.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 18 بهمن 1395

    بیش از10میلیون ایرانی ایران راترک نموده وبه آمریکا وسایرکشورهای اروپایی رفته اند مگرممکن است آمریکاییها جرات کنند به ایران بیایند

      • 19 بهمن 1395

      در این چند سال گردشگرهای زیادی از آمریکا داشتیم دوست عزیز. از لحاظ گردشگری ایران برای آمریکایی ها هم جذابه :)

    • 18 بهمن 1395

    یکی ازاین حضرات بااندیشه ناقبل تاریخسوال نماید مگر از آمریکا کسی حاضرمیشود به کشورایران مسافرت نماید بااین جو امنیتی وقبرستانی