معرفی شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی سبزوار

سبزوار یکی از شهرهای دیدنی استان خراسان رضوی است. سبزوار به دلیل برخورداری از آب و هوای عالی و همچنین طبیعت ناب و منحصر بفرد به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای منطقه شناخته می شود. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی سبزوار همراه شده تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری سبزوار آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف سبزوار برایتان جالب خواهد بود.

روستای بلاش آباد

روستای بلاش آباد از ییلاقات معروف شهر سبزوار محسوب می شود و به سبب طبیعت فوق العاده، پوشش گیاهی غنی و آب و هوای عالی بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات در منطقه است. مردم محلی و همچنین گردشگران در قالب تورهای طبیعت گردی یک روزه یا تورهای طبیعت گردی چند روزه به منطقه سفر می کنند، ساعات لذت بخشی را در این ناحیه سپری کرده و از طبیعت زیبا کمال استفاده را می برند.

روستای بلاش آباد

امامزاده یحیی

امامزاده یحیی در مرکز شهر سبزوار واقع شده است. قدمت ساختمان کنونی حرم به دوران قبل از انقلاب باز می گردد و از محبوب ترین اماکن زیارتی در منطقه بحساب می آید. قدمت این آرامگاه به قرن ششم هجری باز می گردد. این مکان زیارتی ابتدا از بنایی بسیار ساده با چهار غرفه تشکیل میشد اما به مرور زمان و با ساخت مناره و اتاقها و همچنین ایوان و نصب کاشی کاری هایی زیبا به یک سایت زیارتی کامل بدل شده است.

امامزاده یحیی سبزوار

رودخانه دلبر

این رودخانه دیدنی در فاصله 27 کیلومتری شمال غربی سبزوار واقع شده است. این رود که 35 کیلومتر طول دارد، از دامنه های غربی کوهستان میمستان سرچشمه گرفته و به سمت شیب جریان پیدا می کند و در مسیر خود دره دلبر را که دارای پوشش گیاهی زیبا بوده، بوجود می آورد. پوشش گیاهی منطقه و همچنین طبیعت زیبای آن موجب شده تا اکثر گردشگران تورهای طبیعت گردی تور یک روزه ای را به بازدید از این رودخانه اختصاص دهند.

رودخانه دلبر سبزوار

آبشار برغمد

اگرچه دسترسی به آبشار برغمد نیاز به کمی کوهپیمایی دارد اما به طور حتم زیبایی های بصری و طبیعت فوق العاده ناحیه ارزش کمی دشواری را خواهد داشت. اغلب طبیعت دوستان در قالب تورهای طبیعت گردی یک روزه به این ناحیه سفر می کنند و از منظره دیدنی آبشار لذت می برند. از جهت دیگر می بایست به تنوع گونه های جانوری منطقه اشاره کرد که زیستگاهی فوق العاده را بوجود آورده و اگر خوش شانس باشید، می توانید برخی حیوانات منطقه را از فاصله ای نزدیک در کنار این مورد از دیدنی های معروف سبزوار مشاهده کنید.

آبشار برغمد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی طرقبه

الهام یاوری ، چهارشنبه 8 فروردین 1403

با ما در مقاله دیدنی های معروف طرقبه همراه شوید تا کمی شما را با معروف ترین جاذبه های دیدنی طرقبه آشنا کنیم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 20 بهمن 1395

    عکسها زیباست ما سبزواریها بدبخترین مردم استان خراسان رضوی هستیم وهمیشه وقتی میخواهیم از خود تعریف کنیک میگوییم قدمتمان در گذشته چه بود چه گوهی در گذشته خوردیم و از این قبیل صحبتها مسئولین ونماینده ها و شوراها طی این 35 سال بعد انقلاب چه غلطی برای شهر دیرین ما کردن چقدر معزل اشتغال خانواده ها را رفع نموده اندواین بزگترین مشغله فکری خانواده ها را برطرف کرده اند مگر اشتغال دربخش کشاورزی چقدر میتواند در زمینه اشتغال پایدار در سبزوار مسمر ثمر واقع شود با این منابع محدود آبی چند صنعت پایدار وارد این خراب شده این دزدان سر گردنه برای این شهر مادر مرده که همیشه در اوهام گذشته خود طی طریق میکند چه کرده اند آن از راه آهن این از صنعت وتنها افتخارمان همان قیام سربداران گذشته بوده و برخی شخصیتهای دیرینمان نیشابور کنار ماست ما کجا ونیشابور کجا واقعا متاسفم که سبزواریم با این دزدان سر قافله که فقط به منافع شخصی خود می اندیشن وبس .فقط به نیروی مهاجر این شهر اگر توجه شود خیلی مسائل روشن میشود