زندگی مسالمت آمیز با طبیعت | ساختمانی در نیاوران تهران !

تقریبا همه ما داستان قطع شبانه درخت های قدیمی خیابون ولیعصر تهران رو شنیدیم و عصبانی شدیم، افسوس خوردیم و حتی بعضی هامون اعتراض کردیم یا مثلا از آتیش گرفتن جنگل ها ناراحت می شیم و کلی راجع به  زندگی مسالمت آمیز با طبیعت در تهران صحبت می کنیم. اما بیاین چند دقیقه فکر کنیم و منصفانه جواب بدیم. چند نفرمون تا حالا زندگی مسالمت آمیز با طبیعت داشتیم؟ چند نفرمون غیر از ابراز دلسوزی برای طبیعت، بهش احترام گذاشتیم؟ منظورم فقط قطع درخت ها و آتیش زدن جنگل نیست. چند بار تا حالا وقتی با خونواده به پیک نیک رفتیم، از تاب بازی روی شاخه های درخت لذت بردیم؟ چقدر از مهارت خودمون توی کباب درست کردن پیش آشناها تعریف کردیم در حالیکه برای آتیش روشن کردن از شاخه های زنده درخت ها استفاده کردیم؟ طبیعت هم جون داره، نفس می کشه و زندگی می کنه. شاید به نظرتون این حرف ها کلیشه ای بیاد اما کلیشه همیشه هم آزار دهنده نیست. آزار دهنده اینه که ما کاری انجام بدیم که مجبور به شنیدن چندباره کلیشه ها بشیم. همیشه شکستن کلیشه ها لذت بخشه چون به آدم احساس قدرت و خاص بودن میده. اما گاهی این کار چیزی فراتر از یه حس شخصی ایجاد می کنه. کاری که الهام بخش میشه و حرکتی رو ایجاد می کنه که روزی می تونه باعث بهتر شدن دنیا بشه. جالبه بدونیم که در چند قدمی ما وقتی که مشغول کارهای روزمره خودمون هستیم و با مشکلاتی مثل آلودگی هوا سر و کله می زنیم، عده ای مشغول انجام حرکتی نوین و الهام بخش بودن. افرادی که در ساختمانی در نیاوران تهران، یه مجتمع مسکونی رو بدون قطع حتی یک شاخه از درخت های اطراف طراحی کردن و آغازگر راه آشتی طبیعت و مدرنیته شدن.

زندگی مسالمت آمیز با طبیعت
ساختمانی در نیاوران تهران
زندگی مسالمت آمیز با طبیعت در تهران

پنجره ای رو به آشتی با طبیعت

محمدرضا نیکبخت، طراح این مجتمع اقامتی در تهران تونسته انواع امکانات رفاهی رو در ساختمانی در نیاوران تهران فراهم کنه بدون اینکه کوچکترین آسیبی به درخت های اطراف وارد بشه. منطقه نیاوران تهران، درخت های قدیمی زیبایی داره که چهره شهر رو به رنگ سبز درآوردن و نفس کشیدن در اون منطقه رو آسونتر کردن. با توجه به قدمت و اهمیت این درخت ها کار این طراح و صاحبان ساختمون بسیار ستودنی و قابل تقدیره. مجتمع شامل 30 آپارتمان مسکونی میشه که متراژشون از 80 تا 300 متر مربع متفاوته. 3 طبقه زیرین هم در ساختمون وجود داره که شامل پارکینگ، موتورخونه مرکزی، انباری، زیرزمین، استخر، سالن اسپا و باشگاه ورزشی است. در واقع طرح اصلی این ساختمون، دو بخش داره. بخش اصلی و بخش حیاط. در ساخت هر دو قسمت، محوریت اصلی، سالم موندن درخت ها بوده و زندگی در این مجتمع یه زندگی مسالمت آمیز بین انسان و طبیعته. چیزی که این روزها در همه جای دنیا خیلی کم دیده میشه خصوصا در شهرهای شلوغ و پر از آلودگی مثل تهران. ما انسان ها حتی به زیستگاه اصلی درخت ها هم قدم می ذاریم و به خاطر مقاصد خودمون، بدون توجه به عواقبش تخریبش می کنیم، چه برسه به وقتی که درخت ها مهمان محل سکونت ما میشن.

پنجره ای رو به آشتی با طبیعت
پنجره ای رو به آشتی با طبیعت دیدنی
پنجره ای رو به آشتی با طبیعت زیبا
پنجره ای رو به آشتی با طبیعت مهربان
پنجره ای رو به آشتی با طبیعت بکر
درخت زیبا
درخت دیدنی
درخت بکر
ساختمان زیبا
ساختمان دیدنی
ساختمان شگفت انگیز
معماری دیدنی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آثار زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در یزد

گلاره یوسف پور ، جمعه 24 اردیبهشت 1400

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آثار زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در یزد دیده می شود.

نظرت چیه
4 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 21 بهمن 1395

    خیلی جالبه

    • 21 بهمن 1395

    ایده ی بسیار زیبایی هست. شاید همین خلاقیت نه تنها باعث ضرر نشده بلکه با خاص شدن این ساختمان باعث بشه افراد زیادی خواهان این آپارتمان ها بشن. من که واقعا لذت بردم از دیدن عکس ها،مطمئنا کسانی که زندگی می کنن حس خیلی خوبی دارن.

      • 30 بهمن 1395

      بله دقیقا می تونه بسیار فرهنگ سازی کنه و تاثیر مثبت بذاره ممنون از نظرتون :)

    • 18 بهمن 1395

    به به . عالیه واقعا زیباست .راستی انجا ایران است.اخه درکشوری که کارگر 820000 هزار تومان حقوق می گیره وبه قولی اکثر شاغلانش فقیرند اینها افراد طاغوتی باید باشند.

      • 18 بهمن 1395

      فکر می کنم جدا از بحث مالی، فرهنگ انجامش بسیار عالیه. امیدواریم که در همه سطوح قابل انجام بشه.

    • 17 بهمن 1395

    خدا عمر طراح و معمارش رو طولانی و بابرکت کنه که به خاطر چند متر ساخت بیشتر حاضر نشدن به زندگی یک موجود زنده پایان بدن

      • 18 بهمن 1395

      :) ممنون از نظرتون. امیدواریم که این کار در فرهنگ ساختمون سازی کشورمون جا بیفته.