ساختمان پلاسکو، تبدیل به موزه آتش نشانی می شود

" پیشنهاد میراث فرهنگی، ساختمان پلاسکو موزه آتش نشانی شود "

به گزارش از ایرنا، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار این واحد خبری گفت : " گر بنیاد مستضعفان به عنوان مالک پلاسکو و مالکان واحدها رضایت داشته و موافق باشند، در سازمان میراث فرهنگی آمادگی داریم تا در طراحی و در سایر فرایند تاسیس یک موزه آتش نشانی در این محل، اقدامات ویژه ای انجام دهیم. " او در ادامه افزود " اکنون از سرنوشت پلاک معروف سردر ساختمان پلاسکو اطلاع دقیقی نداریم که پس از آواربرداری چه سرنوشتی پیدا کرده است، اما امیدواریم درصورت موافقت با این پیشنهاد، این پلاک و سایر لوازم و اقلام باقی مانده از آتش نشانان قهرمان کشورمان به این موزه آتش نشانی یا موزه های دیگرمان انتقال یاید. "
ایشان در ادامکه صحبت های خود گفتند که " پیشنهاد ما چند وجه دارد؛ اینکه یا مجموعه آن مکان، صرفا برای موزه آتش نشان اختصاص یابد یا اینکه می شود ساخت و سازهای مورد نظر تجاری صورت گیرد و بخشی از این مکان به موزه اختصاص یابد. اگر این شرایط هم پذیرفته نشود، حاضریم در محل میدان حسن آباد که فاصله نزدیکی با این محل دارد هم این موزه را برپا کنیم. "
ساختمان پلاسکو که یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین بورس توزیع پوشاک بعد از بازار تهران بود، در روز پنج شنبه 30 دی ماه 1395، بر اثر آتش سوزی فرو ریخت و جان آتش نشان و شهروندان بسیاری را گرفت.

ساختمان پلاسکو

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

ساختمان شهرداری رشت به موزه مردم شناسی شهر تبدیل می شود

گلاره یوسف پور ، شنبه 25 آذر 1402

براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، ساختمان شهرداری رشت به موزه مردم شناسی شهر تبدیل می شود.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 16 بهمن 1395

    ازاول هم همین بود کلی سفارت های اطراف پلاسکو اعتراض کردند این چیه جلوی ما سبز شده