برترین جاذبه های گردشگری مشهد و لذت تفریح در شهری مذهبی

الهام یاوری چهارشنبه 13 بهمن 1395

در مقاله برترین جاذبه های گردشگری مشهد آمده که به طور حتم در سفر به یک شهر و یا استان تمام تلاش ما بر این خواهد بود که از تمامی نواحی دیدنی و جذابیت های باستانی طبیعی منطقه دیدن کنیم. به این ترتیب می توانیم با تورهای طبیعت گردی و یا تورهای یک روزه ای که در شهر مستقر هستند همراه شویم و یا اینکه با تهیه لیستی از بهترین تفرجگاه های شهر یک به یک از آن ها بازدید نمائیم. اگر یکی از مسافرین مشتاق معروف ترین جاذبه های گردشگری مشهد هستید و به دنبال دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مشهد می گردید با ما همراه شوید.

برترین جاذبه های گردشگری مشهد

1) بوستان مینیاتوری مشهد

این پارک مینیاتوری یکی از برترین جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود و در میان مسافرین تورهای مشهد از محبوبیتی خاص برخوردار است. در این محوطه می توانید نمونه ی بازسازی شده و کوچک 58 اثر باستانی مهم در کشور را مشاهده کنید. این بوستان مینیاتوری در خرداد ماه سال 1395 در مشهد افتتاح شد و مورد استقبال بی نظیر گردشگران تورهای مسافرتی قرار گرفت.

بوستان مینیاتوری مشهد
بوستان مینیاتوری مشهد زیبا
بوستان مینیاتوری مشهد دیدنی

2) موزه بزرگ خراسان

این موزه یکی از دیدنی ترین های شهر مشهد محسوب می شود و گنجینه ای است قیمتی از اشیای تاریخی و مردمی، کتابخانه، آزمایشگاه، سالن تئاتر در حال حاضر حجم گسترده ای از اشیای باستانی که شامل ابزارهای سنگی، اشیای سفالی، شیشه ای، فلزی، قطعات گچبری در این موزه به نمایش عمومی گذاشته شده است. این موزه از نقاطی است که همه روزه توسط مسافرین تورهای مشهد مورد بازدید قرار می گیرد.

موزه بزرگ خراسان
موزه بزرگ خراسان دیدنی
موزه بزرگ خراسان زیبا

3) پارک حیات وحش چشمه خسرو نیشابور

این پارک حیات وحش فوق العاده که به عنوان اولین پارک حیات وحش خصوصی در خاورمیانه احداث شده. انواع گونه های جانوری را گرد هم آورد.در حال حاضر بیش از 35 گونه جانوری در این پارک نگه داشته می شوند و می توان انواع بز و قوچ را در طبیعت این پارک به عینه مشاهده کرد. بازدید از این پارک در میان تورهای طبیعت گردی و مسافرین تورهای مشهد محبوب است. در حدود 2 هکتار از مساحت این پارک را به نگه داری پرندگانی چون طاووس، قرقاول، غاز و طوطی اختصاص داده اند. این در حالی است که مسافرین تورهای مشهد می توانند از محوطه خزندگان این پارک نیز بازدید کنند. یکی از جذاب ترین نقاط این پارک دیدنی دریاچه کوچک آن است که علاقمندان به ماهیگیری می توانند در آن به صید قزل الا و کپور بپردازند. موزه مارهای زنده، موزه فسیل شناسی و سالن حیوانات تاکسی درمی شده از محوطه های محبوب بین تورهای مسافرتی و همچنین مسافرین تور مشهد محسوب می شود.

پارک حیات وحش چشمه خسرو نیشابور
پارک حیات وحش چشمه خسرو نیشابور زیبا
پارک حیات وحش چشمه خسرو نیشابور دیدنی

4) برج رادکان

این برج تاریخی در فاصله 74 کیلومتری شمال مشهد واقع شده و با 35 متر ارتفاع از جذابیت های توریستی این شهر محسوب می شود .برج رادگان با گنبد مخروطی خود از زیباترین شاهکارهای معماری منطقه است که در سال 607 میلادی در این فضا بنا شد. آجرکاری های منحصر به فرد و کاشی کار این برج، زیبا و دیدنی است. جالب است بدانید که این برج در آن دوران کاربرد نجومی داشته و ممکن است به همین عنوان در این منطقه بنا شده باشد. از جهت دیگر ساختن نمادهای مرتفع و با شکوه در مسیر های رفتُ آمد در دوران قدیم شایع بوده است به این ترتیب مسافران با مد نظر قرار دادن این بناها از مسیر اصلی منحرف نمی شده اند. امروزه این بنا به عنوان یکی از نقاط دیدنی مشهد مورد توجه حجم عظیمی از مسافرین تورهای مشهد است و به عنوان یکی از مقاصد تورهای یک روزه مورد بازدید تورهای مسافرتی قرار می گیرد.

برج رادکان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری دبی و لذت تفریح و سرگرمی در سرزمینی عرب زبان

ثنا احمدی ، سه شنبه 7 اسفند 1397

شهر دبی در کشور امارات دارای جاذبه های دیدنی متعددی می باشد. قصد داریم برخی از این جاذبه ها را به شما معرفی کنیم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 16 بهمن 1395

    حدااقل راست بنویسید...ازفقر وفحشا تواین شهر...ازبیشترین ثروت وبیشترین حاشیه وحلب نشینی...نشستید توی کاخ وصحبت گرمابه وگلستان میکنید...مگر شهرمشهد فقط حرم امام هشتمم بود؟ وقتی اطرافش بگردی کورهم باشی دست خالی نمیرید