خشن ترین تفریحات توریستی و پشت صحنه سیاه، تلخ و بیرحمانه !

تریپ ادوایز، یکی از بزرگترین سایت های گردشگری جهان که انتخاب اول خیلی از افراد برای سفر در سراسر جهان است، توقف فروش بلیت تفریحات توریستی بی رحمانه را اعلام کرد! مطمئنا خیلی از افراد هنگامی که سوار یک فیل هستند، حرکات نمایشی یک دلفین را می بینند و یا شنا با آن ها را تجربه می کنند، تنها به لذتی که خودشان در لحظه می برند فکر می کنند، تفریحی جذاب که هزینه آن را پرداخت کرده اند. اما نمی دانند که این هزینه هرچند هم در نگاه ما کافی باشد، ارزشی معادل با آزادی یک حیوان، آفریده آزاد خداوند و آزار دیدن آن ندارد. در ادامه از پشت صحنه سیاه، بدترین تفریحات توریستی برایتان بیشتر می گوییم و انتخاب را بر عهده خودتان در بین خشن ترین تفریحات توریستی می گذاریم ...

بدترین تفریحات توریستی

تراژدی که پشت لبخند گرم دلفین هاست

تماشای نمایش دلفین ها و یا شنا کردن با آن ها یکی از رایج ترین تفریحات توریستی بی رحمانه در بسیاری از کشورهاست. اما بسیاری از تماشاگران داستان و پشت صحنه این نمایش شاد و مفرح را نمی دانند! بسیاری از دلفین ها در همان مرحله اول یعنی اسیر شدن بر اثر شوک و فشار بی رحمانه ای که به آن ها وارد می شود می میرند. بله غمگین کننده است اما باور کنید ادامه ماجرا یعنی اسارت، ترسناک ترین قسمت داستان است. آن ها تمام روز مجبور به شنا کردن در کانال های باریک هستند، تمرینات سختی را پشت سر می گذارند، از روند زندگی عادی، مهاجرت محروم اند؛ از آزادی! علاوه بر این ها کار با شناگران باعث خراشیدگی و یا حتی شکستگی بدنشان می شود و درنهایت این همه استرس باعث مرگ آن ها می شود. حالا شما بگویید چند هزار تومان و یا چند دلار زندگی آن ها در اسارت را جبران می کند؟!

تراژدی که پشت لبخند گرم دلفین هاست
دلفین

سلطان جنگل، اسیر قدرت خودخواهی انسان ها

خیلی از ما راه رفتن های تکراری ببرها و یا شیرها و گاز گرفتن دم هایشان را در قفس دیده ایم، این رفتارها ناشی از استرس اسارت است. حالا به این موارد عکس گرفتن با حیوان را هم اضافه کنید! توله ببرها در بسیاری از شهرهای آسیایی برای گرفتن سلفی آموزش می بینند، آموزشی همراه با آسیب! این که کودک ما شیر و یا ببری را در باغ وحش و از نزدیک ببیند و یا تعداد لایک عکس سلفی یک توریست، تنها چند مورد پیش پا افتاده برای نشان دادن خشن ترین تفریحات توریستی است. خودخواهی که تمام زندگی یک مخلوق خدا را درگیر کرده، آن هم به بدترین شکل ممکن!

سلطان جنگل، اسیر قدرت خودخواهی انسان ها

فیل های زخمی در پوششی رنگارنگ و جذاب

فیل هایی که بسیاری از توریست ها در کشورهایی مثل تایلند سوار آن ها می شوند نیز در کودکی از مادر خود جدا شده و تحت برنامه تربیتی بی رحمانه ای به نام " the crush " قرار می گیرند. این برنامه شامل اعمال محدودیت های فیزیکی و درد شدید جسمی است، آن ها را از غذا و آب محدود می کنند تا جایی که حیوان راهی جز فرمانبری نداشته باشد. هرچند که توریست ها زمانی که سوار فیل ها هستند، به خاطر آرامش آن ها فکر می کنند که حیوان شرایط خوبی دارد اما واقعیت این است که روح آن را کشته اند،.فیل حیوانی وحشی و آزاد است اما آن را رام می کنند و شما را سوار بر آن. درنهایت باید خودخواه نبود و باور کرد که پول و یا نوازش های شما، زندگی او را بدان برنمی گرداند و از بدترین تفریحات توریستی می باشد.

فیل های زخمی در پوششی رنگارنگ و جذاب
فیل
بازی در فیل

شریک این بیرحمی نباشیم !

به همین خاطر هم سایت تریپ ادوایز رزرو و فروش بلیت مکان های تفریحی این چنینی را متوقف کرده تا خود را حامی حیوانات نشان داده و در حد خود جهان را به جای امن تری برای حیوانات تبدیل کند. در این بین یک شرکت بزرگ از منافع خود گذشته و درواقع قدمی بزرگ برداشته. ما چقدر حاضر هستیم برای محافظت از آن ها تلاش کنیم؟ داشتن احساس ترحم و مسئولیت به این حیوانات کار ساده ای است و می توانیم آن را با سوار بر اسب ها و یا شترها نشدن، نخریدن بلیت نمایش دلفین ها و یا سیرک هایی که از حیوانات استفاده می کنند شروع کنیم. تصمیم با شماست ! این مورد از بدترین تفریحات توریستی می باشد.

شریک این بیرحمی نباشیم !

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

افسانه بایگان در پشت صحنه فیلم «سیاه باز» + عکس

همگردی چهره ، جمعه 3 بهمن 1399

افسانه بایگان این عکس را در صفحه شخصی خود استوری کرد.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 16 بهمن 1395

    وضع خود ما بهتر از این حیوانات بیچاره نیست. پیداست دل خوشی داری.