باید و نباید های سفر برای دوستداران طبیعت

الهام یاوری دوشنبه 11 بهمن 1395

اگر اهل سفر هستید و همراه شدن با تورهای مسافرتی و بازدید از گوشه و کنار دنیا از کارهای مورد علاقه ی شماست بد نیست برخی نکات اصولی را در سفر های خود رعایت کنید. به طور حتم با گسترش رفتُ امد به یک منطقه ی طبیعی و یا حتی کلان شهرها برخی مسائل و مشکلات دامن گیر اکوسیستم طبیعی شهر می شود. همین آلودگی ها بر روی زیبایی و جنبه های بصری آن منطقه تاثیری مخرب خواهد گذاشت. به همین علت بهتر آن است که با رعایت تمام اصول کلیدی به عنوان مسافری دوست دار محیط زیست سفر کنیم و آلودگی های محیطی را به حد اقل برسانیم.در زیر به برخی راهکارها برای کمک به حفظ محیط زیست خواهیم پرداخت.

1) انتخاب اقامت گاه هایی که حافظ محیط زیستند

هتل ها و یا مهمان سراهایی را انتخاب کنید که حد اقل آلودگی را متوجه محیط زیست می سازند. به دنبال هتل های لوکس نباشید هتل هایی که به صورت محلی در طبیعت ساخته و پرداخته شده اند می توانند بهترین انتخاب برای گردشگران تورهای مسافرتی به شمار بیایند.

در این بین نقش هتل ها در :

  • بازیافت و تفکیک زباله
  • استفاده از انرژی های سبز
  • رعایت تمامی مواردی که به حفظ محیط زیست منتهی می شوند

الزامی است.

2) سبک سفر کنید

تا جایی که ممکن است ساکی کوچک و جمعُ جور را در طول تورمسافرتی خود با خود همراه کنید. از حمل وسائل غیر ضروری اجتناب کنید. این جریان به هماهنگی و تعادل بیشتر وزن هواپیما منجر خواهد از جهت دیگر آرامش بیشتری را در طول سفر متوجه شما خواهد کرد.

3) از سیستم های حملُ نقل سبز استفاده کنید.

استفاده از دوچرخه، ترن های برقی و حتی پیاده روی می تواند جایگزین های مناسبی برای خودروهای دیزلی باشد . در این صورت به کمتر شدن آلودگی های محیطی کمک خواهید و به عنوان مسافرینی که هیچ صدمه ای به سیستم طبیعت وارد نمی کنند به شمار خواهید آمد.

4) به قوانین طبیعت گردی وفادار باشید

زمانیکه به همراه تورهای طبیعت گردی از مناطق طبیعی و زیبایی های آن دیدن می کنید نهایت دقت و احتیاط را به عمل آوردید ، از آلوده کردن محیط، شکستن شاخه ی درختان و هرگونه جریانی که احساس می کنید در چرخه ی طبیعت مشکل ساز می شود خودداری کنید.

5) همراه شدن با تورهای حرفه ای

بعضی اوقات مشاهده می شود که تور طبیعت گردی به عنوان دشمنان اصلی طبیعت صدمات جبران ناپذیری را به اکوسیستم وارد می کنند. در ابین بین همواره تورهای مسافرتی خود را با احتیاط و دقت انتخاب کنید.

6) از ریختن آشغال و زباله در طبیعت خود داری کنید

یکی از اساسی ترین مسائلی که می بایست در نظر داشته باشید این نکته است که بعد از سفر شما هیچ زباله و آشغالی را در طبیعت جا نگذارید . در تورهای طبیعت گردی همواره کیسه ای را به جمع آوری زباله ها اختصاص دهید و سعی کنید هیچ اثر مخربی از سفر شما در طبیعت به جا نماند.

7) جمع اوری زباله ها از طبیعت

می توانید در طول تور طبیعت گردی خود با دیگر همراهان خود در جمع آوری زباله هایی که در طبیعت رها شده اند همکاری کنید . این مساله این روزها به عنوان یکی از حرکت های جمعی در بین طبیعت دوستان مرسوم شده و اثرات عالی و بسیار مطلوبی در پاکسازی محیط طبیعی گذاشته اشت.

8) از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنید

این روزها به دلیل گرم شدن کره ی زمین و عدم بارش باران اکثر مناطق طبیعی به صورت خشک درآمده اند. شما با روشن کردن آتش زمینه را برای آتش سوزی های گسترده آماده می کنید. اگر به این باور برسید که این آتش سوزی ها از یک جرقه ی کوچک شروع می شوند و دست آخر با نابودی زیستگاه های طبیعی ، به خطر انداختن جان گونه های جانوری و همچنین آلودگی های وسیع پایان می گیرند از روشن کردن آتش در طبیعت امتناء خواهید کرد.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

باید و نباید های سفر به آمریکای جنوبی برای خانم ها

الهام یاوری ، شنبه 19 فروردین 1396

باید و نباید های سفر به آمریکای جنوبی برای خانم ها در این مقاله ذکر شده که میتونین با مراجعه به این مطلب از نکات مهم با اطلاع بشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :