راهنمای سفر با کودکان | دانستنی های سفر با کودکان

شاید بخاطر اینکه کودک خردسال دارین، خودتون رو از لذت سفر محروم کرده باشین. درسته که سفر با بچه ها سخته و کمی نظم و برنامه ریزی بیشتری نسبت به حالت عادی میخواد. اما بهتون توصیه می کنم، بهترین سال های جوونیتون رو بخاطر این قضیه بدون سفر نگذرونین. با ما همراه باشین تا کاری کنیم که سفر با فرزندتون براتون شیرین و لذت بخش بشه.در ادامه با توصه هایی از دانستنی های سفر با کودکان و راهنمای سفر با کودکان با ما همراه باشید.

دانستنی های سفر با کودکان

" اقدامات پیش از سفر "

دانستنی های سفر با کودکان : مانور مسافرت!!

اگه برای اولین باره که کودکتون رو به سفر می برین، بهتره از چند وقت قبلش، اون رو به پیک نیک های کوتاه مدت و چند ساعته ببرین. اینجوری هم کودک عادت می کنه و هم شما آستانه تحملش رو می سنجین.
اگه کودکتون بالای سه سال داره، درمورد سفر باهاش صحبت کنین. ازش نظر بخواین و بپرسین که دوست داره چی ببینه و کجا بره. حتی می تونین عکس های محل مسافرتتون رو یا نقشه رو بهش نشون بدین. بچه ها از اینکه اونا رو جدی بگیرین و ازشون مشورت بخواین لذت می برن و بیشتر باهاتون راه میان.

مانور مسافرت با کودکان

راهنمای سفر با کودکان : تست سلامتی

حتما قبل از مسافرت، فرزندتون رو پیش پزشک ببرین و از سلامتش مطمئن بشین. بهتره که درمورد مقصدتون هم تحقیق کنین تا اگه واکسن هایی برای ورود به اون محل لازمه، خیالتون راحت باشه که کودکتون واکسن رو تزریق کرده.

تست سلامتی در سفر با کودکان

دانستنی های سفر با کودکان : اگه گم شد چی؟؟

حتما خیلی از احتمال گم شدن فرزندتون می ترسین و یکی از دلایلی که مسافرت نمی کنین همینه. یه جورایی حق دارین. هرچقدر هم که حواستون رو جمع کنین، بچه ها بخاطر شیطونیشون ممکنه به هرجایی سر بزنن و ازتون جدا شن. شما می تونین از قبل، اسم و شماره تلفن خودتون و همسرتون و آدرس محل اقامتتون رو در جیب کودک (یکی از جیب های عمیق) قرار بدین. اگه قصد مسافرت خارجی دارین، اطلاعات رو به انگلیسی وارد کنین.
ممکنه کودکتون سر به هوا باشه و آدرس رو گم کنه. می تونین از دستبندهایی که در بیمارستان استفاده میشه، تهیه کنین. مطمئن باشین، کودک از شکلش خوشش میاد و دور نمیندازتش.

دانستنی های سفر با کودکان

دانستنی های سفر با کودکان 2

راهنمای سفر با کودکان : چی بردارم؟

می رسیم به قسمت حساس جمع کردن وسیله ها. همیشه چند داروی ضروری مثل داروی تب بر، دارو ی تب بر، ضد اسهال، ضد تهوع، ضد حساسیت و داروهای خاص کودک خودتون رو به همراه پماد جلوگیری از نیش حشرات همراه خودتون بردارین. پوشک، شیر خشک و لباس اضافی فراموش نشه. برای کودکان شیش ماه تا یه سال، به همراه داشتن سوپ فریز شده و پوره میوه مناسبه. اگه هم که کودکتون سنش بیشتره، شانس با شما یاره ؛ چون خیلی چیزها می تونه بخوره. قاشق و چنگال مخصوص کودک هم فراموش نشه. در طول سفر کودک ممکنه اشتاش رو از دست بده و به همراه داشتن ظروف آشنا و خوش رنگ و لعاب می تونه اشتهاش رو برگردونه.

راهنمای سفر با کودکان3

" حین مسافرت "

بدترین قسمت سفر برای کودکان، مسیر مسافرته که البته شما می تونین با انجام دادن یه سری کارها اون رو به بهترین قسمت سفر برای اونا و خودتون تبدیل کنین.

دانستنی های سفر با کودکان : کودک بشین

علت بدخلقی بچه ها حین سفر اینه که نمی تونن ساعت ها یه جا بشینن و مثل شما از منظره لذت ببرن یا کتاب بخونن و در نتیجه حوصله شون سر میره. اگه بتونین برنامه هایی ترتیب بدین که سرگرم بشن خودتون هم بیشتر از مسیر لذت می برین. مثلا می تونین آوازهای مورد علاقتون رو به صورت دسته جمعی بخونین. بازی های گروهی مثل حدس بزن چیه، بیست سوالی و.... انجام بدین. و البته اگه مسیر طولانیه، حتما چند بازی کوچیک مثل لگو همراهتون داشته باشین. گاه گاهی هم اجازه بدین از بازی های تلفن همراهتون لذت ببرن.

دانستنی های سفر با کودکان7

راهنمای سفر با کودکان : مثل محافظ عمل کنین!!

یادتون نره که اگه با اتومبیل خودتون به مسافرت میرید، در طول مسیر چندبار در یه مکان امن بایستید و اجازه بدین فرزندانتون استراحت کنن. در ترمینال یا فرودگاه، هیچ وقت بچه را روی صندلی کنار راهرو نذارین. با وجود مسافرهای چمدون به دست و چرخ غذا، امکان صدمه دیدن ش وجود داره.

راهنمای سفر با کودکان8

" در مدت اقامت "

دانستنی های سفر با کودکان : خودخواه نباشین

درسته که می خواین از سفرتون لذت ببرین و احتمالا کلی مکان دیدنی رو برای رفتن در نظر گرفتین. اما لطفا خودتون رو جای کودکتون بذارین و در نظر بگیرین که اگه کودک بودین، به هیچ وجه از دیدن چندتا نقاشی یا دیوار که براتون مفهومی نداشت هیچ لذتی نمی بردین. چندتا مکان جذاب برای کودکانتون هم در نظر بگیرین. مثل شهربازی، پارک و استخر و....

دانستنی های سفر با کودکان9

2. پاکسازی منطقه !!

خودتون خوب می دونین که تنها چیزی که بچه ها فراموش نمی کنن، سرک کشیدن به جاهای مختلفه. اگر در محل اقامتتون اجاق گاز هست، دستگیره هاش رو جدا کنین و جایی دور از دسترس بچه ها قرار بدین. اگه پریزها روکش ندارن، حتما خودتون، با روکش پلاستیکی، بپوشونین.

پاکسازی منطقه 10

3. مشتاقش کنین

اگه قصد خرید سوغاتی برای اطرافیان رو دارین، حتما از فرزندتون نظر بخواین.
درصورتی که فرزندتون به سنی رسیده که دوربین در دست بگیره، بهش اجازه بدین از مناظری که دوست داره عکس بگیره.
می دونیم که مسافرت و گردش، شما رو خسته می کنه. اما اگه نمی خواین اعتصاب بچه هاتون رو علیه مسافرت های بعدی ببینین، شب، وقتی که از تجربه روزی که گذشت براتون هی حرف می زنه و حرف می زنه، به صحبت هاش گوش بدین و ازش سوالاتی بپرسین تا مشتاق ترش کنین. حتی می تونین ازش بخواین که از اتفاقای اون روز نقاشی بکشن و بهتون نشون بدن. بچه های کم سن و سال تر معمولا از این طریق راحت تر احساسشون رو نشون میدن. جایزه یادتون نره!!

مشتاقش کنین10
مشتاقش کنین11

" بعد از مسافرت "

تعجب نکنین. فکر نکنین تموم شده. اگه دلتون می خواد خاطره خوب سفر در ذهن کودکتون بمونه و برای سفرهای بعدی مشتاق باشه و با دلتون راه بیاد، بعد از مسافرت اجازه بدین از تجربیاتش بگه. وقتی که درحال تعریف کردن خاطره برای اطرافیانتون هستین، اگه پرید وسط حرفتون، دعواش نکنین و اجازه بدین ادامه صحبتتون رو اون بگه. حتی جلوی دیگران تشویقش کنین و بگین که چه بچه خوب و حرف گوش کنی بوده. باور کنین حقه خیلی خوبی برای سر به راه کردن بچه هاست!!
و در نهایت باید گفت، سفر، قدرت خلاقیت بچه هاتون رو افزایش میده. اگه می خواین بچه های باهوشی داشته باشین، سختی رو بهونه نکنین و مسافرت با کودک رو تجربه کنین. امیدوارم خوش بگذره.

مشتاقش کنین12
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر با کودکان | نکات مهم برای داشتن سفر خانوادگی ایده آل

ن. چرمچی ، جمعه 22 شهریور 1398

اگر دوست دارید سفری بی دردسر و شاد همراه با خانواده و کودکان خود داشته باشید، توصیه می کنیم نکات مهم ذکر شده را جدی بگیرید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :