مسجد جمیرا دبی؛ مسجدی باشکوه و دیدنی

دبی یکی از شهرهای حاشیه خلیج فارس بوده و در حال حاضر از شهرهای توریستی دنیا هست. این شهر مشهور در سالیان دور چندان مهم نبود و کمتر کسی در دنیا از وجود چنین شهری خبر داشت. اما در حال حاضر به یک شهر زیبا با معماری خاص و برج های بلند و همچنین امکانات شهری و رفاهی فراوان تبدیل شده است. یکی از بیشمار دیدنی این شهر که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، مسجد جمیرا هست. با ما در مقاله مسجد جمیرا دبی کجاست همراه شده تا شما را از بخشهای معماری مسجد جمیرا دبی آگاه نماییم.

مسجد جمیرا دبی

کمی بیشتر درباره مسجد جمیرا

مسجد جمیرا نه تنها وجهه تاریخی و گردشگری دارد بلکه مسجدی زیبا برای ایده برداری و معماری بوده و معماران و عکاسان داخلی و خارجی برای بازدید از این مسجد به دبی می روند. مسجد جمیرا دارای منبری زیبا و گنبدی بزرگ هست به طوری که ارتفاع این گنبد به 16 متر می رسد. مناره های مسجد نیز بزرگ و ارتفاعی در حدود 40 متر دارند. بی شک، میتوان گفت این مسجد معماری نوین اسلامی را به نمایش میگذارد. نمای این مسجد از بهترین سنگ ساخته شده و رنگ این سنگها کرم رنگ است.

این مسجد مشهور و زیبا یکی از نمادهای دبی بشمار می آید به طوری که بر روی اسکناس های دبی هم این نماد چاپ شد. جمیرا در شب ها دارای نورپردازی های زیبایی بوده و برای مشاهده زیباترین صحنه ها می توانید در شب به دیدن این مسجد شگفت انگیز بروید. در حال حاضر، در اکثر شهرهای توریستی و مطرح دنیا همچون ترکیه، ایران و...مسجدهای تاریخی به عنوان مکانهای گردشگری بشمار می آیند و این موضوع درباره جمیرا هم صدق می کند.

معماری مسجد جمیرا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تاریخچه مسجد نصیرالملک، مسجدی زیبا و باشکوه

افسانه هادی پور ، چهارشنبه 22 اسفند 1397

این متن پیرامون معماری مسجد نصیرالملک و تاریخچه مسجد نصیرالملک در نوروز 98 است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :