مواد غذایی مفید در سفر | خوردن این مواد غذایی بدن را تقویت می کند

سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدنمان در هر فصل بسیار مهم است. به طور طبیعی هر آنچه که میل می کنید می تواند عمدتا سلامت ایمنی بدن شما را تحت تاثیر قرار بدهد. بعضی غذاها نیز می توانند جلوگیری کنند از بدن شما در مقابل بیماری ها.این مقاله لیستی از 10 غذاست که شما برای داشتن تقویت سیستم ایمنی بدنتان، باید میل کنید. در ادامه با نمونه مواد غذایی در سفر در لیست کلی مواد غذایی مفید در سفر با ما همراه باشید.

مواد غذایی مفید در سفر : Iron-Rich Foods

آهن یک ماده معدنی است که نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند. یک رژیم غذایی حاوی آهن بسیار کم می تواند به کم خونی و تضعیف سیستم ایمنی بدن کمک کند. به همین دلیل مصرف غذاهای غنی از آهن برای بهینه سازی مانند گوشت، مرغ، ماهی، حلزون، حبوبات، آجیل، دانه ها، سبزیجات و میوه های خشک مهم هستند. همین طور شما می توانید جذب آهن بدنتان را از طریق پخت غذاها در ماهی تابه های آهنی و اجتناب از چای و قهوه میان وعده های غذایی بدست آورید. ترکیب غذاهای غنی از آهن با یک منبع ویتامین C می تواند در جذب آن کمک بیشتری داشته باشد. این گفته را نیز به یاد داشته باشید سطح آهن بالا نیز می تواند مضر باشد و در واقع ممکن است سیستم ایمنی بدن را نیز ضعیف کند. بنابراین، بهتر است از مکمل آهن تنها در صورتی که کمبود آهن دارید استفاده کنید، آن هم زیر نظر پزشک.

آهن

مواد غذایی در سفر : Probiotic-Rich Foods

غذاهایی غنی از پروبیوتیک برای کمک به بهبود عملکرد سیستم ایمنی، نقش بسزایی دارند.پروبیوتیک نوعی باکتری مفید است که در روده زندگی می کند. این باکتری به تحریک سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و همچنین برای حفظ سلامت دیواره روده و تحریک پاسخ ایمنی در بدن مفید است. در واقع، بررسی های اخیر نشان می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است خطر ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را تا 42٪ کاهش دهند.مطالعات نشان می دهد زمانی که بیماران، به طور منظم پروبیوتیک مصرف کنند، به بهبود سریع تر از بیماری منجر میشود.منابع غذایی پروبیوتیک شامل کلم ترش، خیار شور طبیعی، ماست، کفیر، دوغ، کیمچی، تمپه، میسو، ناتو و کامبوچا (نوعی چای گیاهی) هستند.

ماست

مواد غذایی در سفر : Citrus Fruit

میوه هایی چون پرتقال، گریپ فروت و نارنگی سرشار از ویتامین C هستن و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته شده اند. ویتامین C برای ضد باکتری و خواص ضد التهابی شناخته شده است. همچنین مرکبات کمک می کنند به حفظ یکپارچگی پوست و محافظت می کنند در برابر عفونت. علاوه بر این، ویتامین C می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند. کمک به محافظت از سلول های ایمنی بدن در برابر ترکیبات مضر در پاسخ به عفونت ویروسی یا باکتریایی.بنابراین، مصرف کافی ویتامین C یک راه عالیست برای تقویت سیستم ایمنی بدن و احتمال مبتلا شدن بدنتان را از عفونت کاهش می دهد. برخی از مطالعات نیز گزارشداده اند که مصرف ویتامین C در طول سرماخوردگی ممکن است به شما کمک کند بهتر و با سرعت بیشتری بهبود یابید.دیگر غذاهای سرشار از ویتامین C عبارتند از فلفل، گواو، سبزیجات تیره، کلم بروکلی، انواع توت ها، گوجه فرنگی، پاپایا و نخود فرنگی.

مرکبات

مواد غذایی مفید در سفر : Ginger

زنجبیل سرشار از حرارت است. یک ماده زیست فعال خطر ابتلا به عفونت را کاهش میدهد. در واقع زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است رشد انواع مختلفی از باکتری ها، از جمله باکتری E. coli، کاندیدا و سالمونلا را مهار کند. مطالعات بر روی سلول های انسانی نشان می دهد که زنجبیل تازه نیز ممکن است به مبارزه با ویروس انسانی تنفسی سن سی شیال (ویروس مسئول بسیاری از عفونت های تنفسی) کمک کند. با این حال، مطالعات بیشتری در انسان مورد نیاز است برای حمایت از این اثر حفاظتی.همچنین زنجبیل دارای اثرات ضد تهوع است و باعث کاهش علائم تهوع، هنگامی که شما به آنفولانزا مبتلا هستید میشود.در این میان سعی کنین از زنجبیل تازه استفاده کنید برای مثال دم نوش آن فوق العاده مفید و خوش طعم است.

زنجبیل

مواد غذایی مفید در سفر : Garlic

سیر حاوی ترکیبات فعال است و به کاهش ابتلا به عفونت کمک می کند.به عنوان مثال آلیسین (ترکیب اصلی فعال در سیر) برای بهبود توانایی سلول های ایمنی بدن و برای مبارزه با سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است. همچنین به نظر می رسد سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است و برای مبارزه با عفونت های باکتریایی و ویروسی مفید است. مصرف روزانه یک و دوحبه سیر در روز بسیار مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مواد غذایی مفید سفر : Berries

سال های زیادی آمریکایی های بومی برای درمان عفونت و سرماخوردگی، از انواع توت ها استفاده می کردند. توت ها منبع غنی از پلی فنول ها و یک گروه از ترکیبات گیاهی مفید با خواص ضد میکروبی هستند.مطالعات نشان می دهد که انواع توت ها و پلی فنول ها را برای محافظت در برابر ویروس آنفلوانزا استفاده می کنند. توت ها نیز ممکن است از روده در برابر ویروس های موجود در آن دفاع کنند. همچنین انواع توت ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کنند.

توت

مواد غذایی مفید در سفر : Coconut Oil

رایج ترین نوع MCT موجود در روغن نارگیل، اسید لوریک است که به یک ماده به عنوان مونولورین در طول هضم شناخته و تبدیل شده است. اسید لوریک و مونولورین هر دو توانایی کشتن ویروس های مضر، باکتری ها و قارچ را دارند. به عنوان مثال، محققان گزارش کردند که چربی نارگیل میتواند با انواع باکتری که باعث زخم معده، سینوزیت، پوسیدگی دندان، مسمومیت غذایی و عفونت های دستگاه ادراری هستند مبارزه کنند.همچنین محققان معتقدند که روغن نارگیل ممکن است در برابر ویروس ها مسئول آنفلوانزا و هپاتیت C مبارزه کند.
شما به راحتی می توانید روغن نارگیل را در برنامه رژیم خودتان قرار دهید و جایگزین کره و روغن های گیاهی کنید و این روغن را به برنامه پخت و پزتان اضافه کنید.مصرف دو قاشق غذاخوری در روز برای مصرف چربی های سالم مناسب است و همین طور استفاده از آوکادو، آجیل، زیتون و روغن بزرک. با این حال مصرف این روغن ها برای جلوگیری از حالت تهوع و کمک برای دفع غذا مفید است.

روغن نارگیل

مواد غذایی در سفر : Licorice

شیرین بیان گیاهی خود رو است و کمتر مورد کشت قرار می گیرد. از این گیاه هزاران سال برای طب سنتی در آسیا و اروپا استفاده میشد. مطالعات نشان می دهد که شیرین بیان توانایی مبارزه با برخی از قارچ ها و باکتری ها، از جمله باکتری E. coli، کاندیدا آلبیکنس و استافیلوکوکوس اورئوس را دارد. شیرین بیان برای مواد غذایی در سفر نیز قادر به مبارزه با ویروس های آنفولانزا، اسهال، استفراغ و فلج اطفال است. گفته می شود بسیاری از محصولات حاوی شیرین بیان قند بالایی نیز دارند. بنابراین کسانی که برای کاهش مصرف قند خود تلاش می کنند باید شیرین بیان را به صورت چای استفاده کنند. علاوه بر این، مصرف شیرین بیان بیش از حد ممکن است تعدادی عوارض جانبی به همراه داشته باشد از جمله فشار خون بالا، ریتم غیر طبیعی قلب و افزایش خطر تولد زودرس. افراد در معرض خطر باید مصرف خود را محدود کنند.

شیرین بیان

مواد غذایی مفید در سفر : Nuts and Seeds

از نمونه مواد غذایی در سفر آجیل و دانه ها، بسیار غنی و مغذی هستند. آنها سرشار از سلنیوم، مس، ویتامین E و روی، در میان دیگر مواد مغذی هستند. تمام اینها در حفظ یک سیستم سالم ایمنی نقش بازی می کنند.دانه کنجد و بادام دارای مس و ویتامین E هستند، در حالی که دانه کدو تنبل و کاشو غنی از روی است. آجیل و دانه ها دارای منابعی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و چربی های سالم هستند و همگی برای محافظت از سلامت بدن مفید هستند.

آجیل

مواد غذایی مفید در سفر : Sweet Potatoes

سیب زمینی شیرین تنها خوشمزه نیست! بلکه سرشار از ویتامین A است. کودکانی که کمبود ویتامین A دارند 35 درصد احتمال رنج از علائم تنفسی را دارند در مقایسه با کودکانی که سطح ویتامین A به صورت طبیعی دارند. مطالعه دیگری گزارش می دهد که دادن مکمل ویتامین A به نوزادان ممکن است به عملکرد واکنسن ها در بدن کمک کند.با این حال، مصرف بیش از حد ویتامین می تواند عوارض جانبی مانند تهوع، سردرد، استخوان ضعیف، کما و حتی مرگ زودرس به همراه داشته باشد. مصرف زیاد مکمل ویتامین A در دوران بارداری نیز ممکن است خطر نقص تولد را افزایش دهد. بنابراین، بهتر است از مکمل آن در رژیم برنامه های غذایی خود استفاده کنید.علاوه بر سیب زمینی شیرین، غذاهای دیگر که سرشار از ویتامین A هستند عبارتند از هویج، سبزیجات برگ سبز تیره، کدو، کاهو، زردآلو خشک، فلفل قرمز، ماهی و گوشت.

سیب زمینی شیرین
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با خوردن این مواد غذایی، خود را در برابر سرماخوردگی پاییز محافظت کنید

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 17 مهر 1399

میخائیل گینزبورگ متخصص تغذیه، فهرستی از غذاهایی را که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در پاییز و محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی می شوند، معرفی کرده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :