معروف ترین خوراکی های خیابانی استانبول

دنیا بیش از آنچه که فکر می کنید وسیع است و به همان نسبت بسیارند تعداد مکان هایی که می توانند هوش از سر شما ببرد . سرک کشیدن به  آثار باستانی، تفرحی، تاریخی ، جذابیت های طبیعی و حتی یک لبخند متفاوت می تواند هدفی فوق العاده از سفر باشد. گذشته از اینها، یک میز غذای رنگارنگ و خوش عطر که در هر نقطه از دنیا به سبک و سیاق خاصی ساخته و پرداخته می شود، هیجان خاصی به تعطیلات شما می دهد. شاید بتوان گفت تنوع غذایی در این کره ی خاکی به تعداد ستاره های آسمان است. هر فرهنگ با طعم خاص خودش با ادویه ها و رنگ های ویژه. اما آنچه که تمام جهانگردان و دست اندرکاران تورهای مسافرتی به  آن اتفاق نظر دارند، این است که استانبول و فرانسه، مهد طعم های ناب و غذاهای خاص اند. به همین سبب در این مقاله برترین های سفره های استانبولی را مرور می کنیم. به هر صورت نباید فراموش کرد که همین جریان جذابیت تورهای استانبول و پاریس را چند برابر می کند. در ادامه با معرفی خوراکی های استانبول و خوشمزه ترین خوراکی های خیابانی استانبول با ما همراه باشید.

خوراکی های خیابانی استانبول8

خوراکی های خیابانی استانبول : سیمیت ( Simit )

اگر مادام چرخ زدن در خیابان های کوچک و بزرگ استانبول کمی دقت کرده باشید دکه ها و چرخ هایی را خواهید دید که که مملوء از این خوراکی خوش طعم خوش بو هستند. شاید حتی با دنبال کردن رد عطر نان تازه به این نان رول لذیذ برسید که اغلب صورت تازه و داغ سرو می شود.

سیمیت ( Simit )

سیمیت ( Simit )2

خوراکی های استانبول : قهوه ترک

فرآوری دانه های قهوه ترک در استانبول با همه جای دنبا متفاوت است و طعم این قهوه را تنها و تنها در کافه های استانبول می توانید مزه مزه کنید. این قهوه را به صورت دستی بدون دخالت ماشین طی فرایندی نسبتا زمان بر تهیه می کنند. طعم این قهوه به قدری اعجاب انگیز است که می توانید همین که با اعضای خانواده یا  دوستان جدیدی که در توراستانبول پیدا کرده اید گپ می زنید بدون توقف چندین فنجان از آن را سر بکشید. اما زیاده روی نکنید جا برای خوراکی های دیگر استانبولی هم باقی بگذارید.

 قهوه ترک

 قهوه ترک2

خوراکی های استانبول : لاه ماجون ( Lahmacun )

این غذای لذیذ که جزو فست فود های استانبول به شمار می آید به صورت تازه سرو می شود. از این گذشته محبوبیت این غذا باعث شده که بتوانید در هر منطقه ای که در آن ساکنید به سادگی یک پرس از آن را تهیه کنید. طعم خمیر تازه، ادویه و گوشت ترکیبی عجیب و خوش رایحه را به شما ارائه می کند. خبر خوش اینکه می توانید این غذا را از شعبه های Halil Lahmacun که یکی از خوش کیفیت ترین های ترکیه است و در سراسر این کشور شعبه دارد تهیه کنید.

 لاه ماجون ( Lahmacun )

خوراکی های خیابانی استانبول : دوروم ( Durum )

Durum یکی از پایه های اصلی سفر شما به استانبول خواهد بود. این رول که کنتراستی است از طعم های بی نظیر در گوشه و کنار شهر سرو می شود.

 دوروم ( Durum )

 دوروم ( Durum )2

خوراکی های استانبول : لوبیای ترکی

صد البته که مزه ی لوبیا هایی که در استانبول می چشید آسمان تا زمین با مناطق دیگر متفاوت است. این غذا در استانبول اغلب به همراه برنج سرو می شود و تلفیق جالبی است از مزه ها.

لوبیای ترکی

خوراکی های استانبول : ایشلی کوفته ( Icli Kofte )

اکوفته ی ترکی به عنوان یکی از خوش مزه ترین غذاهای خیابانی استانبول شناخته می شود. می توانید آن را به صورت سرخ شده و یا بخار پز سفارش دهید. اما همیشه به خاطر داشته باشید طعم غذاهای سرخ شده متفاوت است و همچنین رنگ و ظاهر خوش لعاب آنها.

ایشلی کوفته ( Icli Kofte )

خوراکی های استانبول : معجون عسل گرم

اگر تا به حال تجربه ی خوردن عسل گرم را در گوشه و کنار خیابان نداشته اید. باید یک بار آن را در خیابان های استانبول امتحان کنید. ترک ها عادت دارند همینکه در خیابان مشغول آمد و رفت هستند؛ خودشان را به طعم باور نکردنی عسل و ماست مهمان کنند. این معجون به شما انرژی و شوق کافی می دهد که از مناطق اسرار امیز و دیدنی شهر دیدن کنید.

 معجون عسل گرم

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین غذاهای خیابانی تایلند | تنوعی از مزه های عجیب و غریب

ز. نیرومند ، یکشنبه 3 شهریور 1398

در این بخش با محبوب ترین و معروف ترین غذاهای خیابانی تایلند آشنا خواهید شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :