دیدنی ترین بیابان های جهان |شگفت انگیزترین کویر ها

برخی از جالب ترین و جذاب ترین مناطق جهان، متروکه و خشک هستند. از تپه ها با شن و ماسه گرفته تا صخره های عظیم الجثه.
کویر و بیابان ها از آن دسته مناطقی هستند که جذابیت زیادی دارند و بین انسان ها محبوبند. کویرهای شگفت انگیزی که در این بلاگ معرفی می کنیم جز برترین ها در جهان هستند و زیبایی فوق العاده ای دارند مخصوصا زمان طلوع و غروب خورشید. پس همراه ما باشین تا جهان را ورق بزنیم و بشناسیم شگفت انگیزترین کویر ها را در زمین. در ادامه با زیباترین بیابان های جهان و دیدنی ترین بیابان های جهان با ما همراه باشید.

کویرهای جهان

زیباترین بیابان های جهان : Valle de la Luna

کویر آتاکاما واقع در شیلی، آمریکای جنوبی، یکی از خشک ترین بیابانهای دنیاست که امتدادش میرسد به اقیانوس آرام!
دارای تپه های شنی بزرگ که تقلیدی از ماه هستن و منطقه را به دره ماه ترجمه کردند. رنگ هایی منحصر به فرد با چشم اندازی فوق العاده از انعکاس نور خورشید با شن ها که طیفی از رنگ های آبی، سبز، زرد و قرمز را نمایش می دهند.

Valle de la Luna

زیباترین بیابان های جهان : The Pinnacles Desert

کلوت هایی زیبا واقع در پارک ملی نامبونگ در غرب استرالیا با ظاهرهایی عجیب و غریب و رنگ ها و سایه هایی رویایی با حرکت خورشید در آسمان رو ی زمین. گلهای وحشی اطراف هم زیبایی این منطقه را افزایش می دهند البته در ماه های آگوست تا اکتبر.

کویر The Pinnacles Desert

دیدنی ترین بیابان های جهان : McMurdo Dry Valleys

اینجا خشک ترین نقطه ی روی زمین است. در این کویر ماسه های تمام نشدنی و صخره هایی که با بادهای شدید منحنی شکل شدند. شبیه به منطقه ی تیراندازی فیلم های تخیلی یا یک سناریوی فانتزی. مناظر و شرایط طبیعی این مکان دور از مناظر زمینی و بیشتر شبیه به مریخ است.

کویر McMurdo Dry Valleys

دیدنی ترین بیابان های جهان : Death Valley

تنها شنیدن نام دره مرگ کافیست تا هر گردشگری برای دیدن عجیب ترین کویر دنیا و آشنایی با خشک ترین و داغ ترین منططقه آمریکا، راهی پارک ملی ناوادای در کالیفرنیا شود. پارکی که مرموزترین شوخی طبیعت را به شما نمایش می دهد!
در این کویر اسرار آمیز سنگ ها راه میروند!می خزند و ردپایی از خود به جا می گذارند که شاید روزها ماندگار باشد!

کویر Death Valley
Death Valley

زیباترین بیابان های جهان : Sinai Desert

صحرایی واقع در مرز مصر و اسرائیل، مقصد اصلی گردشگری با مناظر زیبا و خیره کننده.
زمینی ناهموار با ماسه های طلایی و آسمانی آبی با شب هایی پر از ستاره که رنگ صخره ها را سرخ می کنند.

کویر Sinai Desert

دیدنی ترین بیابان های جهان : Erg Chebbi

واقع در صحرای آفریقا و یکی از برترین جاذبه های مراکش. گشت و گذار روی تپه های شنی از لبه ارگ شروع می شوند و بی نهایت لذت بخش هستند. شتر نوردی از گزینه های محبوب و راحت ترین نوع سفر به این بیابان است.

کویر Erg Chebbi

زیباترین بیابان های جهان : Sossusvlei

شناخته شده و جذاب به دلیل داشتن بلندترین تپه های ماسه ای دنیا در خود و ایده آل برای علاقه مندان شن سواری.
هنگام طلوع و غروب خورشید هم این تپه های ماسه ای رنگ های عجیب و منحصر به فردی به خود می گیرند که همین برای عکاسان کافیست تا سفر کنند به نامیبیا.

کویر Sossusvlei

Nazca Desert

صحرای نازکا، صحرایی عجیب و منحصر به فرد در پرو که در خود نقش و نگار دارد. نقش های خطی از میمون، ماهی، لاما، مارمولک و چهره انسان. این خطوط به حدی بزرگ هستن که حتی با پرواز از روی منطقه هم به وضوح دیده می شوند. خشک بودن بیش از حد این صحرا باعث شده که خطوط از بین نروند.

Wadi Rum

وادی روم معروف به دره ماه، دارای دره هایی ماسه ای و صخره هایی گرانیتی و به خاطر داشتن مناظر چشمگیر وزیبا، سالانه گردشگران زیادی را به طرف خود جذب می کند. این منطقه در جنوب کشور اردن و در 60 کیلومتری شرق عقبه قرار دارد و بزرگترین وادی در اردن می باشد. کوه ام دامی (Um Dami) با 1800 متر ارتفاع از سطح دریا نیز در وادی روم قرار دارد.

وادی روم

Salar de Uyuni

و حالا بزرگترین نمکزار دنیا که در جنوب غربی بولیوی قرار دارد با مساحتی حدود 10 هزار کیلومتر مربع که لایه ی شفافی از نمک سطحش را کاملا پوشانده. نمک های شفاف، آبی آسمان را منعکس می کنند! به قدری که تشخیص قدم زدن روی زمین یا آسمان برای گردشگرانی که از سراسر دنیا به این نمکزار آمده اند، دشوار می شود.

بولیوی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بیابان سونورا یکی از دیدنی ترین بیابان های جهان به شمار می رود

گلاره یوسف پور ، جمعه 11 اسفند 1402

براساس گزارش های بدست آمده، بیابان سونورا یکی از دیدنی ترین بیابان های جهان به شمار می رود.

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 25 دی 1395

    مرز اسرائیل و مصر باید مینوستی مرز فلسطین اشغالی و مصر

    • 12 دی 1395

    مطلب فوق العاده ای بود. ممنون

    • 12 دی 1395

    با سپاس مطلب بسیار جابی بود اما کویر لوت رو فراموش کردید که برخی سالها گرمترین نقطه زمین در آنجابوده و تپه های شنی آن از بزگترین ها در دنیا هست کلوت های بزرگ این کویر هم در دنیا بی نظیره هست و از دور شبیه شهری افسانه ای به نظر می رسد