دیدنی های تور طبیعت گردی قلعه بالا تا توران زمین

یکی از تورهای طبیعت گردی که بسیار جذاب و دیدنی نیز می باشد تور قلعه بالا تا توران زمین است. این تور یکی از تورهای طبیعت گردی داخلی می باشد که علاقمندان خاص خود را دارد. در ویژگی های تور طبیعت گردی قلعه بالا هدف آشنایی با طبیعت بکر و دست نخورده توران زمین است و همواره طبیعتگردان، از گشت و گذار در دیدنی های تور طبیعت گردی قلعه بالا لذت برده اند. در این متن درباره این روستای زیبا با طبیعتی کم نظیر توضیح داده می شود تا اشخاصی که به دسترسی به تور طبیعت گردی قلعه بالا مشتاق می باشند به این مکان زیبا سفر کنند.

دسترسی به تور طبیعت گردی قلعه بالا

اطلاعاتی مفید درباره روستای قلعه بالا

روستای قلعه بالا از روستاهای هدف گردشگری استان سمنان است که در 140 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 24 کیلومتری شهر زیبای بیارجمند قرار دارد. این روستا پرجمعیت ترین روستای این بخش است. متوسط بارندگی در این روستا 162 میلیمتر در سال است. عمده بادهای وزنده در این روستا عبارتند از: باد شمال، باد راست و باد دامغان. روستای هدف گردشگری قلعه بالا در حاشیه دشت کویر از موقعیت نیمه بیابانی با پوشش گیاهی متوسط برخوردار بوده و دارای اقلیم کوهپایه ای است. این روستا دارای پیشینه تاریخی بسیار زیادی است همچنین طبق نقل قول های تاریخی که سینه به سینه به نسل های بعدی انتقال یافته این روستا دارای موقعیت سیاسی ویژه ای در دوره قاجار بوده و خوانین محلی که در این روستا مستقر بوده اند، بر تمامی منطقه بیارجمند احاطه داشته اند.

اطلاعاتی مفید درباره روستای قلعه بالا

طبیعت زیبای روستای قلعه بالا

کوهپایه ای بودن این روستا سبب شده تا ساخت و ساز مناطق مسکونی و زمین های زراعی به صورت پلکانی باشد و این امر در کنار کاربرد مصالح سنتی و بومی در ساخت خانه ها با اقلیم کوهپایه ای بر فراز پهنه ای از کویر، منظره زیبایی را به وجود آورده و نظر هر تازه واردی را به خود جلب می کند. در ارتفاعات منطقه گونه های درختی از قبیل بنه، بادامشک، تنگرس و افدارا به وفور مشاهده می شود. در قسمت های دشتی هم غالباً با گیاهانی از قبیل قیچ، درمنه، کاروان کش، خارشتر، گون، گز و تاغ بر می خوریم و این پوشش گیاهی متنوع خود یکی از جاذبه های طبیعی این روستا به شمار می آید.

طبیعت زیبای روستای قلعه بالا

بهترین زمان برای سفر به قلعه بالا

فصل های بهار و پاییز بهترین وقت سفر به قلعه بالا و منطقه خوارتوران در خطه شاهوار است. اگر بتوانید در خلال جشنواره های گردشگری به این منطقه سفر کنید، مطمئناً بیشتر به شما خوش می گذرد چرا که هم گروه های موسیقی- آیینی و رصد آسمان شب حضور دارند و هم انسجام مردم در معرفی جلوه های مردم شناسی، صنایع دستی و میراث معنوی منطقه بیشتر نمود پیدا می کند. معمولاً در این جشنواره ها گلگشت در کوچه باغ ها و بازدید از روستاهای همجوار مثل گیور و دزیان به طول 2 کیلومتر صورت می پذیرد و مردم آن روستاها با آتش اسفند، خواندن اشعار سنتی، شربت انگور و نان پیازی به استقبال شما می آیند. علاوه بر آن هماهنگی های لازم جهت بازدید از پارک ملی توران و دیدن گونه های کمیاب جانوری تسهیل می شود.

بهترین زمان برای سفر به قلعه بالا

همراه با همگردی در تور قلعه بالا

سایت همگردی همواره در زمینه خدمات مسافرتی فعال می باشد و اکثر تورهای داخلی و خارجی، تورهای مسافرتی، تورهای طبیعت گردی در این سایت یافت می شود لذا ما به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت همگردی مراجعه کنید و با انواع تورهای طبیعت گردی آشنا شوید و با برنامه تورها هماهنگ باشید تا بتوانید یکی از این تورهای مناسب شرایط خود را بیابید و با عزیزانتان به سفر به طبیعت بروید.

همراه با همگردی در تور قلعه بالا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی ایلام با تور ایلام | راهنمای کامل ایلام گردی

مهیار قاسمی ، چهارشنبه 25 مرداد 1396

استان ایلام در غرب ایران و در مجاورت استانهای لرستان و کردستان قرار گرفته است. این استان مرز مشترکی نیز با کشور عراق دارد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :