دیدنی های جنگل نقله بر، زیبایی در قلب رودبار

یکی از تورهای طبیعت گردی یک روزه یا چند روزه تور جنگل نقله بر رودبار می باشد. این تور به دیدنی های جنگل نقله بر یکی از تورهای طبیعت گردی است که همواره طرفداران خاص خود را دارد. در این تور متنوع، در عین حال که از تنوع زیستی جنگل نقله بر دیدن می کنید، از میان جنگلی زیبا نیز گذشته و طبیعت بکر رودبار را در زمان دسترسی به جنگل نقله بر می بینید. سایت همگردی بهترین تورهای یک روزه یا چند روزه را برای علاقمندان به طبیعت برنامه ریزی نموده که پیشنهاد ما به شما، انتخاب این تورها است زیرا با سفر به طبیعت، حال و هوای شما، بهبود پیدا می کند و در کنار عزیزانتان سفری خوش را تجربه خواهید کرد.

 جنگل نقله

روستای نقله بر کجاست؟

نقله بر نام دهستانی جنگلی و سرسبز است در 45 کیلومتری جاده رشت به قزوین و مشرف بر سپیدرود. این دهستان جز شهر تازه تاسیس رستم آباد رودبار است. نقله بر شامل روستاهای کوچکتری چون کوله کش، پیرسرا، مازیان و حبیب آباد می باشد. جمعیت دهستان پس از زلزله سال 1369 رو به کاهش گذاشت اما در سالیان اخیر با توجه به زیبایی دیدنی های جنگل نقله بر مجددا جمعیت با رشد روبرو شده است. جمعیت همه دهستان ها حدود 250 نفر می باشد که در فصول گرم سال این جمعیت بیشتر هم می شود. ییلاق نقله برین یکی از زیبایی های منحصر به فرد در زمان دسترسی به جنگل نقله بر است. این روستا دارای جنگل بسیار زیبا با طبیعتی شگفت انگیز است که همه ساله اشخاص بسیاری برای دیدن این جنگل زیبا به روستای نقله بر سفر می کنند. جنگل نقله در نزدیکی روستای رستم آباد شهرستان رودبار قرار گرفته است.

روستای نقله بر در کجاست؟

کمی بیشتر درباره نقله بر

در ابتدای مسیر ورود به جنگل بایستی در مسیر تقریبا شیب داری پیاده روی کنید تا به جنگل انبوهی قدم بگذارید. این جنگل دارای گونه های متنوع گیاهی و جانوری است. تعداد زیادی از درختان آزاد، انجیلی، ممرز، بوته هایی شامل ازملک، پاپیتال، سرفیلی در اینجا به چشم می خورد. پرندگان این جنگل نیز شامل توکای سیاه، قمری خانگی، چرخ ریسک بزرگ، کمرکولی جنگلی هستند. با قدم زدن در این منطقه سرسبز، شانس دیدن پستاندارانی چون اشگول، شغال، گراز را نیز خواهید داشت. چشم انداز زیبای رودخانه بزرگ سفید رود در پایین دره و قله درفک از جنگل نقله بر تماشایی است. جنگل نقله بر از جمله مکان هایی است که به تازگی مورد توجه طبیعتگردان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که بخشی از درخت های تنوع زیستی جنگل نقله بر در آتش سوزی آذر ماه 89 در آتش سوخت اما این ییلاق، یکی از زیبایی های منحصر به فرد این دهستان نقله برین است. بهترین زمان سفر به این روستا و دیدن جنگل زیبایش از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای دی ماه است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این جنگل در بقیه سال کاهش می یابد بلکه به علت شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت می شود.

کمی بیشتر درباره نقله بر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جنگل الیمستان، زمردی درخشان در قلب مازندران

ثنا احمدی ، جمعه 8 آذر 1398

جنگل الیمستان یکی از زیباترین جنگل ها و جاذبه های طبیعی استان مازندران بوده که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :