جاذبه های گردشگری جزیره کیش، نگینی در جنوب ایران

جزیره کیش به عنوان یکی از جزایر بزرگ و زیبای خلیج فارس در صنعت گردشگری ایران نقش بسیار مهمی را ایفا می کند به طوری که یکی از مقاصد گردشگری داخلی برای ایرانیان جزیره کیش می باشد و همواره مسافران بسیاری برای سفر به کیش با تور کیش یا روش های دیگر اقدام می کنند. در حال حاضر جزیره کیش به عنوان یکی از مناطق آزاد به شمار می آید و این موضوع نیز در افزایش محبوبیت دیدنی های جزیره کیش بی تاثیر نمی باشد. در این متن سعی شده درباره جاذبه های گردشگری جزیره کیش توضیحات داده شود تا بیشتر با این جزیره زیبا آشنا شوید و سفر به جزیره کیش را انتخاب کنید.

جزیره کیش

ساحل زیبای کیش

ساحلی نقره ای، آفتابی درخشان، آسمانی آبی، آب هایی نیلگون، هوایی پاک و آرامشی بی نظیر جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است. یکی از شگقتی های جزیره مرجانی کیش، سواحل آن است، سواحلی نقره فام. خاک کیش از جذابیت های این جزیره می باشد به طوری که همواره گردشگران بسیاری اکثر وقت خود را در ساحل زیبای کیش می گذرانند. در غرب جزیره کیش یک کشتی عظیم الجثه در سواحل نیلگون کیش قرار دارد که به کشتی یونانی معروف است. در یکی از روزهای گرم تابستان سال 1345، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم الجثه ای را که در نزدیکی روستای باغو مشاهده می کنند که در دریا به گل نشسته است این کشتی مربوط به کشور یونان می باشد اما برخلاف تلاش هایی که نمودند نتوانستند این کشتی را از گل در بیاورند از همین رو این کشتی در این سال ها در کیش جای گرفته و به یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است.

ساحل زیبای کیش

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین دیدنی های جزیره کیش است که بازار مرجان را به دریا ارتباط می دهد. بسیاری از مسافران و ساکنین جزیره اوقات تفریحی خود را در کنار این پارک گذرانده و از مناظر زیبای ساحلی کیش لذت می برند ما به مسافرانی که با تور کیش به این جزیره سفر می کنند برنامه دیدن از این پارک زیبا را پیشنهاد می کنیم.

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی سیمرغ

یکی دیگر از پارک های ساحلی جزیره کیش پارک سیمرغ می باشد. پارک ساحلی سیمرغ در ضلع جنوب شرقی جزیره، در امتداد ساحل و در همجواری هتل مارینا پارک، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم کیش قرار دارد. این پارک زیبا در سفر به جزیره کیش همواره مقصد بسیاری از گردشگران است زیرا جاذبه های خاص خود را دارد.

پارک ساحلی سیمرغ

جزیره هندورابی

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کیش جزیره هندورابی است. جزیره هندورابی یکی از جزیره های آرام و تقریبا خالی از سکنه همراه با ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگ های محلی است. این جزیره از توابع کیش می باشد و مساحتی حدود 23 کیلومترمربع دارد. جزیره هندورابی دارای بلندترین نقطه به ارتفاع بیست و نه متر و بزرگترین قطر آن هفت و نیم کیلومتر است. در جزیره هندورابی روستایی وجود دارد به نام هندرابی که در نزدیکی همین روستا قریه های دیگری بنام دورات و صرات وجود دارد. این جزیره از قرن 15 میلادی در اختیار پرتغالی ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه آثار باقی مانده از این پایگاه نظامی پرتغالی ها وجود دارد.

جزیره هندورابی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جزیره کیش نگین خلیج فارس با جاذبه های گردشگری فراوان

hb ، دوشنبه 6 فروردین 1397

کیش یکی از پر بازدیدترین شهرهای ایران در زمینه ی گردشگری می باشد و سالانه گردشگران زیادی به آن جا برای گردش می روند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :