سفر به مشهد | سفر به زیارتگاه عاشقان اهل بیت

شهر مشهد  یکی از بزرگترین شهرهای ایران زمین و مقصدی برای عاشقان اهل بیت است به طوری که سالانه زائران بسیاری شیفته و دلباخته امام هشتم به این شهر سفر می کنند و اکثریت هدفی جز زیارت پابوس امام رضا (ع) ندارند و از زیارت و دعا لذت می برند ازهمین رو این شهر مذهبی به یکی از قطب های گردشگری و مسافرپذیر ایران تبدیل شده است البته نه تنها از داخل کشور بلکه از خارج کشور همچون کشورهای عربی , عراق و ... به سفر به مشهد دارند. با این مطلب همگردی همراه باشید تا بیشتر درباره مشهد بدانید.

سفر به مشهد1

مشهد، این شهر مقدس

شهر مشهد شهری بزرگ و مدرن می باشد که برای مسافران زیادی که در تمامی فصول سال به این شهر سفر می کنند امکانات ویژه ای فراهم نموده است در اطراف حرم انواع هتل ها و مهمانپذیر ها می باشند به علاوه درباره مشهد و اقامت در آن، بهتر است بدانید که هتل آپارتمان هایی نیز وجود دارند که برای مسافران آسایش بیشتری به همراه دارد زیرا یک واحد مجزا همانند سوئیت در اختیار مسافر قرار می گیرد که البته هزینه کمتری نسبت به هتل های لوکس دارد زیرا در شهر مشهد هتل های بزرگ و لوکسی قرار دارد که برخی از آنها چندین ستاره نیز دارند . شهر مشهد در شمال شرقی ایران واقع است و مکانهای بسیاری برای بازدید دارد که به راحتی قابل دسترسی می باشند . تنها با یک سواری کوتاه بوسیله سواری یا اتوبوس می توانید خودرا جهت زیارت به مجموعه حرم مطهر برسانید و یا آنکه برای گردش از مکانهای گردشگری مشهد همچون کوه سنگی، پارک ملت (پارک بزرگ ملی) طرقبه،جاغرق، توس (مجموعه آرامگاه فردوسی) بروید. شهر مشهد از نظر آب و هوا دارای آب و هوایی گرم و خشک می باشد به طوری که بارندگی نیز در نقاط مختلف این شهر یکسان نیست و نقاط مختلف متغیر می باشد .شهر مشهد دارای جمعیت زیادی می باشد و بعد از تهران دومین شهربزرگ کشور است و  این جمعیت همزمان با ورود مسافران و زائران بیش از پیش اضافه می شود از همین رو شما همیسشه یا تقریبا در اکثر مواقع سال این شهر را شلوغ و پرجمعیت مشاهده می کنید و حرم رضوی نیز در اکثر مواقع شلوغ می باشد لذا زیارت در زمان شلوغی حرم کمی سخت می باشد . در سالیان دور شهری به نام مشهد وجود نداشت. پس از آنکه حضرت امام رضا (ع) در سناباد به شهادت رسیدند و در سناباد در باغ حمیدبن قحطبه دفن شدند به تدریج این محل به نام مشهد الرضا خوانده شد و این اسم از همان زمان تا به امروز باقی ماند و مشهد یا مشهد مقدس نامیده شد.

سفر به مشهد2

درباره مشهد و سفر به آن ...

مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند بایستی قبل از رفتن با شرایط این شهر آشنا باشند و بهترین شیوه سفر ر برای خود انتخاب کنند تا بعد از رسیدن به مقصد خستگی نداشته باشند و بتوانند به راحتی زیارت کنند و در شهر بگردند از همین رو ما به شما سفر با تور مشهد را پیشنهاد می کنیم زیرا از خدماتی که تور در اختیار شما می گذارید استفاده می کنید و از سفر خود لذت می برید و به آسانی به مقصد می رسید. برای مطالعه راهنمای کامل و جامع سفر به مشهد هم می توانید به اینجا مراجعه کنید.

سفر به مشهد3
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پیگیری تسهیل سفر عاشقان اهل بیت در مراسم اربعین و دیگر ایام و مناسبت های مذهبی

گلاره یوسف پور ، شنبه 18 تیر 1401

براساس گزارشات بدست آمده، پیگیری تسهیل سفر عاشقان اهل بیت در مراسم اربعین و دیگر ایام و مناسبت های مذهبی صورت گرفت.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :