هالووین چیست و در جشن هالووین چه میکنند

لحظه هایی را باید خوش بود، جدا از زندگی روزمره، اتفاقات، مرگ و زندگی. هالووین فرصتی مناسب برای شادی کردن است. شنیده ها در رابطه با هالووین به آیین باستانی سامهین Samhain سلتیک بر می گردند. براساس مقاله در جشن هالووین چه میکنند و چرا هالووین ترسناک است، باید بدانید که مردم در این رویداد با آتش بازی و پوشیدن لباسهای عجیب و غریب ارواح سرگردان را از خود دور می کنند. براساس مقاله هالووین چیست، باید بدانید که در قرن هشتم میلادی هم پاپ گرگوری سوم اول ماه نوامبر را زمانی برای گرامیداشت تمام مقدسات نامگذاری کرد.

این روز مقدس بعضی سنتهای مراسم سامهین را نیز در برداشت که همین رویدادها به اسم تمام یادگاران و بعد به نام هالووین شناخته شدند. در طول زمان، هالووین به جشن سکولار و مبتنی بر جامعه تبدیل گشت. مردم بعضی از کشورها هم کوتاه تر شدن روز و سرمای زمستان را با برگزاری مراسم و پوشیدن لباسهای عجیب و صرف شیرینی جشن می گرفتند. با ما در مقاله هالووین چیست همراه شوید تا بدانید در جشن هالووین چه میکنند و چرا هالووین ترسناک است.

هالووین

تاریخچه هالووین

براساس مقاله در جشن هالووین چه میکنند، باید بدانید که تاریخچه هالووین به سامهین بر می گردد. قوم سلت که حدود 2 هزار سال پیش در منطقه ایرلند، بریتانیا و فرانسه زندگی می کردند، سال جدید را اول ماه نوامبر جشن می گرفتند. این روز به مناسبت تمام شدن تابستان و آغاز فصل سرما و تاریکی انتخاب شده و همینطور در این فصل، مرگ انسانها نیز بیشتر میشد. این قوم اعتقاد داشتند که شب قبل از سال نو مرزهای بین جهان مادی و مرگ کمرنگ می شوند و در چنین زمانی ارواح به زمین بر می گردند. آسیب دیدن محصولات زراعی هم باعث میشد که سلت ها گمان کنند که کشیش ها به خاطر حضور ارواح می توانند پیش بینی بهتری نسبت به آینده داشته باشند و به همین دلیل، 31 اکتبر مراسم خود را برگزار می کردند.

همین پیشگویی ها بود که به مردمی که وابسته به دنیای مادی بودند، دلگرمی برای گذراندن فصل تاریکی و سرما میداد. کشیش ها آتشهایی را با حالت روحانی آماده و مردم محصولات کشاورزی یا حیوانات را قربانی خدای سلتیک می کردند. در این مراسم مردم لباسهایی از جنس پوست و سر حیوانات تن می کردند و تلاش داشتند تا از این طریق طالع دیگران را بازگو کنند. براساس مقاله هالووین چیست، باید بدانید که بعد از اتمام مراسم، دوباره آتشها را شعله ور می کردند تا در برابر سرما محافظت کنند. در چهلمین سال بعد از آغاز عصر جدید، امپراتوری روم توانست بخش زیادی از قلمروی سلت ها را تصرف کند. آنها در طول حکمرانی 400 ساله خود در این سرزمین ها، دو مراسم رومی را با رویداد سامهین سلت ها ادغام کردند.

براساس مقاله هالووین چیست، باید بدانید که یکی از جشنواره رومی ها فرالیا بود که در این جشنواره رومی ها در روزهای آخر اکتبر عبور از مرگ را گرامی می داشتند. جشن دوم هم برای گرامیداشت پومونا، الهه میوه ها و درختهای روم برگزار میشد. نماد این الهه یک سیب بود. 609 سال بعد از میلاد مسیح و روز 13 می پاپ بونیفس چهارم برای گرامیداشت کشته شدگان راه مسیحیت مراسم اختصاصی را در نظر گرفت و در کلیسای غربی برگزار کرد. بعدها، پاپ گرگوری سوم مراسم را گسترش داد و تاریخ برگزاری مراسم را از 13 می به 1 نوامبر انتقال داد.

این کلیسا روز دوم نوامبر را نیز برای بزرگداشت مرگ قرار داد. اینطور که از شواهد پیداست، کلیسا قصد داشته تا جشن سلتیک ها را با آیینی مشابه جایگزین کند و به همین خاطر، روز بزرگداشت مرگ یعنی 2 نوامبر مثل مراسم سامهین با استفاده از آتشها و لباسهای عجیب و غریب به شکل فرشتگان، قدیس ها و همینطور شیاطین برگزار میشد. براساس مقاله هالووین چیست، باید بدانید که این روز با نام All-hallows یا All-hallowmas نیز شناخته میشد.

تاریخچه هالووین

ورود جشن هالووین به آمریکا

کم کم با پوشیدن لباس اروپایی و بومی های آمریکا نسخه ای خاص و آمریکایی از هالووین شکل گرفت. در مراسم های اولیه که رقص و آواز هم داشت، مردم برداشت محصولاتشان را جشن گرفته و داستانهایی در رابطه با مرگ و دیدنی های هالووین تعریف می کردند. پیشگویی در مورد آینده هم بخش جالب و هیجان انگیز اعتقادات هالووین به حساب می آمد. براساس مقاله هالووین چیست، باید بدانید که در جشنهای هالووین مستعمراتی، داستانهایی در رابطه با ارواح و خرافات های دیگر نیز وجود داشتند.

آمریکایی ها هم مثل سنت های انگلیسی و ایرلندی لباسهای عجیب و غریب تن کردند و برای جمع آوری پول و غذا به خانه های مختلف سر می زدند. در تاریخچه هالووین چنین آمد که دختران جوان هم اعتقاد دارند که با انجام ترفندهایی مثل استفاده از سیب، نخ و آینه می توانند از نام همسر آینده شان باخبر شوند. هالووین بیشتر به عنوان جشنی مفرح شناخته میشد و پرداخت به ارواح و داستانهای عجیب مورد توجه قرار نمی گرفت اما بعد از چند وقت، هم بزرگسالان و هم کودکان با استفاده از بازی، خوراکی های فصل و لباسهای عجیب هالووین را طور عجیبی جشن گرفتند.

براساس مقاله هالووین چیست، باید بدانید که والدین توسط روزنامه ها برای استفاده از پوشش های عجیب و ترسناک تشویق می شدند و طوری شد که هالووین آغاز قرن بیستم نشانی از مراسم و اعتقادات مذهبی نداشت و به شبی برای تفریح تبدیل شد. بین سالهای 1920 تا 1930، هالووین به مراسمی سکولار تبدیل شده و علیرغم تلاشهای مدارس و جامعه، وحشی گری و کارهای زشت و ناپسند در مراسم های هالووین باب شد. دهه 1950 بود که مسئولین توانستند خشونت ها را مهار کنند و هالووین به جشنی متفاوت برای جوانها تبدیل شد.

براساس مقاله هالووین چیست، باید بدانید که پوشیدن لباسهای خاص و سر زدن به خانه ها راه ارزانی برای اشتراک گذاشتن جشن به شمار می رفت. اینطور شد که نوع آمریکایی جشن متولد شده و رشد کرد و امروزه بیش از 6 میلیارد دلار برای برگزاری هالووین هزینه می شود.

ورود جشن هالووین به آمریکا

آداب و رسوم هالووین امروزی

سنت های trick-or-treat امروزی به جشن های باستانی انگلیسی ها بر می گردد. در طول مراسم، افراد فقیر درخواست غذا می کنند و خانواده ها به آنها شیرینی هایی که کیک روح نام دارند، اهدا می کنند به این شرط که برای مردگانشان دعا بخوانند. پوشیدن لباس در جشن هالووین ریشه ای اروپایی و سلتیک دارد. هزاران سال پیش وقتی که فصل زمستان ناشناخته و ترسناک بود، بسیاری از مردم از تاریکی می ترسیدند و اعتقاد داشتند که ارواح به دنیای خاکی بر می گردند و فکر می کردند که اگر از خانه ها خارج شوند، با ارواح روبرو خواهند شد و به خاطر همین، برای جلوگیری از شناسایی توسط اشباح به صورتشان ماسک می زدند یا اینکه برای جلوگیری از ورود ارواح به خانه ها، خوراکی و نوشیدنی هایی را بیرون درب منزل می گذاشتند تا اشباح کاری به کارشان نداشته باشند.

آداب و رسوم هالووین امروزی

خرافات و دیدنی های هالووین

موارد عجیب و جادویی زیادی در اعتقادات هالووین یافت و به وفور دیده می شود که تمام اینها با خرافات سلت ها بوجود آمدند. سلت ها برای ارواح جلوی خانه هایشان میز شام می چیدند و شمع هایی روشن می کردند تا ارواح بتوانند راه خود را برای بازگشت پیدا کنند، ارواحی که امروزه در هالووین مورد توجه ما مثل لباسها و اعتقادات ما ترسناک به نظر می رسند. براساس مقاله چرا هالووین ترسناک است، باید بدانید که ما از گربه های سیاه دوری می کنیم، چون اعتقاد داریم که دیدن این گربه ها بد شانسی و بدیمنی به همراه دارد. این طرز تفکر به قرون وسطی بر می گردد، چون مردم آن زمان اعتقاد داشتند که جادوگرها برای پنهان کردن خود از دید عموم به شکل گربه های سیاه در می آمدند تا مخفی بمانند.

رد نشدن از زیر نردبان هم به اعتقادات هالووین مربوط به مصریان برمی گردد، چون اعتقاد داشتند که مثلث ها مقدس هستند و رد شدن از زیر نردیان می تواند خطرناک باشد. خیلی از این مراسم های خرافاتی بر روی آینده تمرکز دارند و توجه ویژه ای نسبت به زندگی در مقایسه با مرگ را نشان می دهند. خبردار کردن دخترهای جوان و وعده دادن به ازدواج تا جشن هالووین سال آینده از این گونه موارد به شمار می رود. اگر دختری شب هالووین قبل از اینکه بخوابد، معجونی از گردو، فندق و جوز هندی میل کند، خواب همسر آینده اش را می بیند.

براساس مقاله چرا هالووین ترسناک است، باید بدانید که دختران جوان پوست سیب زمینی را روی شانه ها می انداختند و اعتقاد داشتند پوستهایی که روی زمین می افتند، می توانند شکل اولیه همسر آینده را نشان بدهند. کلا خبردار شدن از آینده با استفاده از شناور کردن زرده تخم مرغ روی آب و ایستادن جلوی آینه در اتاق تاریک برای دیدن چهره همسر از قبیل همین خرافات به شمار می رفته است.

خرافات و دیدنی های هالووین
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جشن نوسره؛ جشنی که مقدمه سده باستانی است

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 5 بهمن 1402

با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید جشن نوسره چیست و همچنین جشن نوسره چه روزی است.

نظرت چیه
4 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 20 آبان 1398

    یه جورایی مردم غرب زده شدن خدا به دادمون برسه

    • 9 آبان 1398

    سلام یخده هم از روزهای شاد اسلامی خودمون بگین مثه روز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها، روز عید غدیر، روز عید مبعث،... اینقده بیگانه پرست نباشین و قبلتون مایل به غرب نباشه... عزت زیاد

    • 16 آبان 1395

    اتفاقا جشن هالوین بیشتر داره مسائل ترسناک رو به تمسخر میگیره و باعث میشه مردم از خرافات فاصله بگیرن و اونو جدی نگیرن

    • 13 آبان 1395

    در حال حاضر جشن هالووین یک جشن مضر و مخرب از نظر معنوی است و احتمال آسیب دیدن افراد از نظر معنوی بخاطر تسلط انرژی های منفی بر اینگونه مراسم بسیار زیاد است. استفاده از لباسها و پوششهای ترسناک در این مراسم اثرات انرژی های منفی بر افراد را چندین برابر افزایش می دهد. بخصوص اگر از لباسها و پوششهای با طرح اسکلت استفاده شود.