تاریخچه Yosemite Firefall، آبشاری به رنگ آتش

در تاریخچه Yosemite Firefall آمده که آبشاری به زلالی آب و به سوزانندگی آتش و گدازه بر تن صخره های گرانیتی کوهستانی مرتفع در کالیفرنیا، آبشاری سرخ رنگ جاریست. آبشاری که در طول تاریخ عده ای کمی آن را دیده و عکسی را برای اثبات دیده هایشان به ثبت رسانده اند. از دور و از میان کاج های بلند و تپه هایی که بالا و پایین می روند، رودی سرکش و آتشین خودش را از بلندترین صخره منطقه با شکوهی چشم گیر به درون حوضچه ای که پایین آن قرار دارد سرازیر کرده، برای آن هایی که روزهای انتظار کشیده تا آن را با چشمانی خیره و شاید هم خیس از اشک تماشا کنند. اما چه چیز آتش به جان آب، این مایه حیات انداخته است؟! به پارک ملی یوسمیت در کالیفرنیا و دیدنی های Yosemite Firefall می رویم، به پای دیواره های سخت کوهستان El Capitan تا با چشمان خود دیده و داستانش را از زبان طبیعت در زمان دسترسی به Yosemite Firefall بشنویم.

Yosemite Firefall

جادوی طبیعت

هنر نقاشی و جادوی طبیعت تمام نشدنی است در هر گوشه از زمین رنگی به آب، تنه درخت و سنگ زده تا شگفت زده شوید. از خاکی مرده با گذازه های سوزان آتشفشان در دیدنی های Horsetail Fall، گیاهانی سبز رویانده و آسمان را در غار ستارگان به زیر زمین کشانده است. اما این بار آب را آتش کرده و از کوه سرازیر می کند. می گویند ابر و ماه و خورشید دست به دست هم داده تا تنها در چند روز از ماه فوریه، طبیعت نمایشی نفس گیر از رنگ و نور را در تاریخچه Yosemite Firefall اجرا کند. زمستان که آماده رفتن می شود، اگر خورشید گرم تر بتابد تا برف ها زودتر آب شوند، اگر ابرها کنار بروند و اگر تمامی این ها در زمانی رخ دهد که خورشید در جایی که باید، لحظه ای مکث کند، آنگاه آبشار زلال و آبی رنگ، به آبشاری طلایی و درخشنده تبدیل می شود، جادو اتفاق می افتاده و این را تنها کسانی می بینند که روزها را مهمان طبیعت بوده، به آن خو گرفته و با احترام آماده تماشا و سر تعظیم فرو آوردن در برابر خالق هستی شده اند. هرچند که راز این جادو ساده است اما عملی کردنش تنها به دست مادر طبیعت ممکن است. اینکه با جاری شدن آب کافی از آبشار 480 متری Horsetail Fall نور خورشید به هنگام غروب روزهای انتهایی ماه فوریه با زاویه ای خاص بر صخره ها و آبشار بتابد، تنها و تنها با نظم ذاتی طبیعت ممکن است. هرساله طبیعت گردان و عکاس های زیادی برای تماشا و ثبت پدیده شگفت انگیز  Yosemite Firefall به پارک ملی یوسمیت در کالیفرنیا می آیند تا عکسی که برای اولین بار در سال 1973 توسط Gallen Rowell ثبت شده را تکرار و آبشار آتش را به جهانیان در بین دیدنی های Yosemite Firefall و در زمان دسترسی به Yosemite Firefall نشان دهند.

جادوی طبیعت

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

تاریخچه دروازه جهنم، گودالی از آتش روی زمین

ندا مجیدی ، جمعه 9 شهریور 1397

دروازه جهنم، دروازه ای بوده که به عنوان یک شگفتی افسانه ای ساخت بشر یا یک بلا شناخته شده و نظر ماجراجوهای زیادی را به سمت خودش جلب کرده است.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 11 آبان 1395

    افریدگار بهترین ها را خلق کرد تا ما به بزرگی وعظمت او پی ببریم وشکر گذار او که جهان هستی را افریده باشیم خیلی زیباست