آتشفشانی از آب | عجیب ترین پدیده های جهان

در دل صحرای سوزان و گرم نوادا، آبفشان رنگارنگ با حوضچه های کوچک و بزرگ در حال رشد کردن است.
شاید تعجب کنید اگر بدانید آبفشان رنگارنگ بی عیب و نقص را انسان بوجود آورده و طبیعت با هنرمندی هرچه تمام تر آن را در نوادا زیبا ساخته.
درواقع سرآغار این پدیده به آغاز خلقت باز نمی گردد، بلکه یک مته حفاری که زمین را می شکافته، روزنه ای را بوجود آورده تا از دل زمین، این همه رنگ های زیبا و براق بیرون بریزد.

آبفشان رنگارنگ
در سال 1916، در طی حفاری های اکتشافی که انجام میشد، مته اشتباها با منبع آبی در زیر زمین برخورد کرد، حفاری متوقف و از این روزنه، آبی پر از مواد معدنی بر تن داغ صحرا جاری شد. آب از دل زمین بیرون می آمد و آفتاب سوزان تبخیرش می کرد، مواد معدنی هم، به صورت رسوب باقی مانده و بر روی هم انباشته شدند. روزنه بزرگ و بزرگ تر می شد تا اینکه فشار آب دست آخر، راهی برای خروج به صورت فورانی پیدا کرد.

مواد معدنی با ترکیبات مختلف در اطراف دهانه می ریخت، تبخیر شده و رنگ های بی نظیر و متفاوتی را بوجود می آورد، دهانه چشمه قطور شد، ارتفاع پیدا کرد تا در نهایت به مانند دهانه ی یک آتشفشان شد. در اطراف منطقه هم حوضچه هایی رنگارنگی شکل گرفت. نام این آبفشان زیبا " fly geyser " است و هر ساله توریست های بسیاری برای بازدید از آن به نوادا در آمریکا می آیند.
هرچند که رنگ ها به اندازه کافی زیبا هستند، اما آتشفشانی از آب فوق العاده بودن خودش را مدیون جلبک های گرمادوستی است که باعث براق شدن آن شده.

آبفشان دیدنی

آبفشان زیبا
آبفشان تاریخی
آبفشان بکر
آبفشان شگفت انگیز
آبفشان عالی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

آشنایی با 12 مکان شگفت انگیز و عجیب ترین پدیده های جهان

مسلم علیمحمدی ، پنج شنبه 8 شهریور 1397

برخی از این مکان های شگفت انگیز و عجیب و غریب را می خواهیم امروز در مجله همگردی خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی مجله معرفی کنیم .

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 8 تیر 1395

    سلام بزرگی وعظمت پوردگاریکتاست

    • 18 خرداد 1395

    سبحان الله.چقدر زیباست.تو دل صحرا بهشت درست کرده.

    • 18 خرداد 1395

    بسیار زیبا ورنگارنگ ودلپذیر من که لذت بردم