کوهی برفی با چشمه های آب گرم!

از دور که کوهستان را می بینی سر تا پا سفید است و برفی، اما نه از آسمان برف می بارد و نه سوز سرما صورتت را می سوزاند، هوا گرم است و آفتاب وسط آسمان.
اینجا ترکیه است، کوهی به ظاهر برفی دارد با چشمه های آب گرمی که مردم برای تماشا، لذت و درمان، تن خود را به آن می سپارند.
پس با ما همراه شو و بر بلندای کوه های پاموکاله قدم بزن ...

چشمه های آب گرم
به اینجا " قلعه سفید " می گویند. از دور سفید بود، از نزدیک هم همینطور، اما تا لمس نکنی باورت نمی شود که برف نیست. 17 حوضچه ی سفید که با آب گرم فیروزه ای رنگ پر شده اند، به شکل استخر های کوچک و بزرگ و طبقاتی در ارتفاع 100 متری کوه قرار گرفته اند. آب گرم پر خاصیت با دمای 37 درجه سانتی گراد، از کوهستان جاری شده و رسوب ترکیبات معدنی آن، حوضچه ها را به وجود آورده. مردم محلی و توریست ها، از همه جا خودشان را به حوضچه ها می رسانند تا برای آرامش روح و روان، درمان درهای مفصلی، آرترز و ... از آب معدنی کمک بگیرند. چشمه های آب شور پاموکاله، این روزها جزو میراث جهانی یونسکو است و با اینکه منطقه ای توریستی به حساب می آید، با سخت گیری هایی که صورت می گیرد از آسیب در امان است. سخت گیری هایی از جمله اینکه، باید پا برهنه در محوطه رفت و آمد کنید، حمام کردن تنها در چند حوضچه ی مشخص شده آزاد است و راه رفتن بر روی حوضچه های جوان و سست ممنوع است.

کوه برفی زیبا
کوه برفی جذاب
کوه برفی دیدنی
کوه برفی بکر
کوه زیبا
کوه تاریخی
کوه زیبا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

معرفی بهترین چشمه های آب معدنی و آب گرم در استان آذربایجان شرقی!

ز. نیرومند ، شنبه 11 آذر 1396

چشمه های آب معدنی و آب گرم یکی از روش های درمانی طب سنتی است که از قدیم در تمدن هایی مانند مصر، یونان و روم بسیار مورد توجه بوده است.

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 13 مهر 1395

    بسیار زیبا وشگفت انگیز هست وبا دیدنش لذت زیاد دارد

    • 20 خرداد 1395

    سلام. شما را و همه را به چشمه های آب گرم سبلان در خطه مشگین شهر نیز دعوت میکنم. .که چقدر زیبا در دامنه کوه سبلان در مشگین شهر قرار دارد..مرغ همسایه دیگر غاز نیست.

    • 20 خرداد 1395

    خدایا به تمام نعمتات شکر اما این یکی خارق العاده است خدایا کاشکی دولتمردان و مردم نعمتتهای کشور مان را قدرش را میدانستند از بین نمی بردند