تاریخچه کوتنا هورا، کلیسایی ساخته شده از استخوان مردگان

امروز برایتان از تاریخچه کوتنا هورا و داستان ساخته شدن کلیسایی از استخوان مردگان می گویم از بنایی که با جمجمه تو خالی و استخوان دست و پای اجسادی که سالیان درازی در گور بودند، تزئین شده و از دیدنی های کوتنا هورا می باشد. نیمه شب ها راهبی نیمه بینا، استخوان اجساد را از گور درآورده تا سال ها بعد، سر در ورودی ها، سقف، جا شمعدانی و حتی لوسترهای این کلیسا همگی به رنگ سفید و زرد اسکلت تبدیل شود اما اینکه داستان این کلیسا چیست و چرا راهبان این تصمیم را گرفتند را در ادامه خواهیم گفت پس با ما در بازدید از کلیسای استخوانی و دسترسی به کوتنا هورا همراه باشید.

1

تاریخی عجیب و رمز آلود

کوتنا هورا یکی از شهرهای کوچک پراگ در قرن دوازدهم میلادی، کلیسایی کوچک و معمولی داشت تا اینکه یکی از پیشوایان مذهبی شهر به نام پدر هنری به فرمان شاه اون زمان به سرزمین مقدس جلجتا فرستاده شد تا جامی را از خاک مقدس پر کند. بعد از بازگشت، پدر هنری در تاریخچه کوتنا هورا مقداری از خاک را به عنوان تبرک در گورستان کلیسا پاشید و همین موضوع باعث شد تا اینجا به مکانی مقدس برای دفن مردگان در اروپای مرکزی تبدیل شود. از طرفی هم طاعون و جنگ های محلی در اروپا کشته های زیادی گرفت بنابراین هزاران نفر در آن دوران به صورت دسته جمعی در گورستان کلیسا دفن شدند. ساختمان با 30000 مرده محاصره شده بود و راهبان بهترین راه حل را در این دیدند که استخوان ها به داخل کلیسا آورده شود. راهبی نیمه بینا داوطلب شد و استخوان ها در سرداب کلیسا جمع آوری شدند. در نهایت در سال 1870 از یک هنرمند به نام فرانتیسک رینت کمک خواسته شد تا با استفاده از اسکلت مردگان کلیسا را تزئین کند. این روزها هم توریست های بسیاری به تماشای این کلیسا آمدند که از بیرون نمای طبیعی دارد اما از داخل با 40000 استخوان پوشیده شده است.

2
3
4

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

خانه جادوگرها در اسپانیا که با استخوان ساخته شده !!

شایسته عسگریان ، پنج شنبه 27 مهر 1396

خانه جادوگرها در بارسلونای اسپانیا ساخته شده و مردم محلی معتقدند که در ساخت سقف آن از استخوان اژدها استفاده شده.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :