سفر به چالوس | تفریح و اقامت در سفر به چالوس

یکی از پر جاذبه ترین شهرهای مازندران، چالوس هست، با توریستی ترین جاده ایران که لقب چهارمین جاده زیبای دنیا رو به دوش میکشه و با طبیعت کم نظیرش یکی از دیدنی ترین تفریحگاه های کشور به شمار میره. چالوس نه تنها با آبشارها، جنگلها و دریاچه هایش از شما پذیرایی میکنه، بلکه آثار تاریخی جالبی هم داره که دیدنشون خالی از لطف نیست. ازمهم ترین جاذبه های گردشگری چالوس میشه به کاخ چای خوران، کاخ اجابیت ، دریاچه ولشت ، پارک جنگلی فین، تله کابین نمک آبرود اشاره کرد که می تونه سلیقه های متفاوت رو پوشش بده. در ادامه مختصر به مسیرهای سفر به چالوس، بازارها و اقامت در چالوس می پردازیم.

سفر به چالوس

چه جوری بریم چالوس؟

برای رفتن به این شهر و سر زدن به روستاها و جاذبه های گردشگری در این محور، استفاده از وسیله نقلیه شخصی بهترین راهه، چرا که گذر از چهارمین جاده زیبای دنیا یعنی جاده چالوس برای هر کسی جذاب و دوست داشتنیه، اگر هم علاقه ای به سفر با ماشین شخصی ندارین یا براتون مقدور نیست می تونین با استفاده از هواپیما به نوشهر بیاین و از اونجا با یه ماشین به این شهر برسین.

چه جوری بریم چالوس؟

اقامت در چالوس

وقتی اسم شمال میاد اکثر ما یاد ویلاهای اجاره ای می افتیم که شاید بهترین و کم هزینه ترین گزینه ست اما اگه از اون دسته افرادی هستین که اقامت توی هتل رو به ویلاهای اجاره ای ترجیح می دین، بهترین هتل این شهر همون هتل هایت معروفه و بعد از اون هتل های کوروش و ملک که سطح قیمت متوسطی دارن، بهترین گزینه هستن. اگر هم دوست دارین اقامتتون تو دل جنگل باشه، مجتمع جهانگردی چالوس بهترین گزینه ست.

اقامت در چالوس

در سفر به چالوس چه غذاها را در کجاها بخوریم؟

غذاهای شمالی همیشه زبانزد خاص و عام بوده که اکثرشون با سبزیهای معطر تهیه می شن و واقعا بی نظیرن. کدوبره، مرغ ترش، مرغ و ماهی شکم پر از غذاهای محلی این شهر هستن. بورانی کدو حلوایی، بورانی بادمجان کبابی، ماست دلالی و نازخاتون از پیش غذاهای سفره مازندرانی هستن که حتما باید در کنار غذاتون امتحانشون کنین. خوشبختانه اینجا رستوران خوب زیاد داره که شامل رستوران آبادگران، رستوران آبی، رستوران آبشار و رستوران ارم میشن.

رستوران های چالوس

سوغاتی های چالوس را از کجا بخریم؟

گلیم، جاجیم، ظرفهای سفالی و ظرفهای چوبی که مهمترین صنایع دستی مازندران هستن و سوغاتی های خوردنی مثل ماهی، مرکبات و انواع مرباها و ترشیها رو می تونین از بازارهای چالوس مثل بازار روز و بازار قدیمی این شهر تهیه کرد. اگر هم از گشت و گذار توی مراکز خرید مدرن لذت می برین، مرکز خرید برج پانوراما که خیلی از افتتاحش نمی گذره و فروشگاه های بزرگی که در مسیر چالوس قرار دارن، انتخاب خوبی هستن.

سوغاتی های شمال
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به بالی | تجربه فراموش نشدنی تفریح در کنار خانواده

مهیار قاسمی ، شنبه 6 مرداد 1397

جزیره بالی در کشور اندونزی یکی از شهرهای مورد علاقه گردشگران می باشد. این توجه و علاقه توسط گردشگران دلایل خاص خود را دارد.

نظرت چیه
9 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 6 مرداد 1394

    کافی شاپ کوچینی واقعا دیدنیه

    • 6 مرداد 1394

    چالوس هرکی بیاد حیفه ابشار چیلک و نبینه و مخصوصا برندهای ورزشی تو جاده رو که با قیمت های بسیار نازل وکیفیتی بالا در دسترس همگان قرار داره

    • 6 مرداد 1394

    منکر زیبایی چالوس نیستم ولی عروس شهرهای ایارن رامسره که تو مازندرانه بنظرم کسی که تا چالوس میره حتما به رامسر بره با کوههای جنگلی قشنگ و سواحل زیبا و کاخ موزه و گرمابه معدنی و .... با خیابونای زیبا و قشنگش و جواهره زیبایش .. به نظرم تو شمال شاید تو ایران تکه

    • 6 مرداد 1394

    کاخ اجابیت و دریاچه ولشت تو کلاردشته

    • 6 مرداد 1394

    علی هست ازسد سیاه بیشه والامل وطبیعت زیبایش دیدن کنید مجید وافشین قطبی

    • 6 مرداد 1394

    عالی هست بیایین روستای پردنگون از امامزاده عبدرضا وطبیعت روستا دیدن کنید در خدمت همه هستیم

    • 6 مرداد 1394

    چالوس پائیزش خوبه.

    • 4 تیر 1394

    من خودم ساکن چالوسم .رستورانای بهتری از اینایی که اسم بردید هستش.بهتر بود دقت بیشتری میکردید

    • 3 تیر 1394

    همه اینا درست , ولی من واقعا از چالوس بدم میاد . چون خیابوناش بشدت تنگه و اصلا راه دررو نداره. یعنی چالوس از نظر ترافیک واسه خودش تهرانیه...