تاریخچه دیوار تاریخی چین و دنیایی از رازها

در تاریخچه دیوار تاریخی چین آمده که کمتر کسی ممکن است اسم دیوار چین به گوشش نخورده باشد چون این دیوار عظیم، طولانی ترین و بزرگترین سازه مهندسی تو جهان بوده و بیشتر از 2000 سال هم عمر کرده است! این دیوار متصل نیست یعنی یک سری دیوارهای درازو کوتاه و درهم بر همه که ابتدای دیوار در مشرق شانهای گوان، نانکو، ین من و جیایو گوان قرار گرفته است. ساخت دیوار چین، قرن سوم قبل از میلاد در عهد امپراطور شی خوانگ تی از سلسله سلاطین چین شروع شد. یک میلیون نفر برای این کار بسیج شدند و چون شرایط کار فوق العاده سخت بود گروهی از کارگرها می رفتند و دیگه بر نمی گشتند. در مقاله دیدنی های دیوار تاریخی چین هر چه بیشتر با دسترسی به دیوار تاریخی چین آشنا خواهید شد.

china wall

دیواری قدیمی و کهن

کارگرانی هم در حین ساخت کشته می شدند و جسدشان را لای دیوار قرار می دادند. امروزه هم در انتهای شرقی این دیوار یعنی در های گوان معبدی وجود دارد که گفته می شود برای بانوئی به اسم مون جیان نو ساخته شده است. مون جیان نو ازدواج کرد و چند روز بعد از ازدواج، همسرش را برای ساخت این دیوار اعزام کردند. چند سالی از رفتن همسر مون جیان نو گذشت و هیچ خبری از او نرسید. مون جیان نو که نگران همسرش شده بود تصمیم گرفت شخصا برود و سراغش رو بگیرد. مسافت زیادی را گذراند تا به محل کار همسرش رسید ولی متاسفانه موفق نشد پیداش کند. همکارانش گفتند احتمال اینکه شوهرش مرده باشد و جسدش لای دیوار باشد خیلی زیاد می باشد. مون جیان نو این خبر را که شنید روزها و شب ها زیر قسمتی از دیوار می نشست و گریه می کرد تا اینکه یک شب آواز مهیبی شنید و دید دیوار شکاف برداشته است. داخل شکاف جسد شوهرش را دید و خودش را داخل شکاف انداخت و دیگر بیرون نیامد. امروزه این حکایت اسفناک میان مردم چین سر زبان ها افتاده و سرزنشی از بیداد و ستم گذشتگان دارد. گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار احساس افتخار می کنند حتی سران بسیاری از کشورهای خارجی هم فرصت دیدار از این اثر بزرگ را از دست نمی دهند. دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیون ها چینی در دوره باستان چینی هاست. این اثر بعد از هزاران سال از بین نرفته و از دلربایی فنا ناپذیر و سمبل روحیه ملیت چینی برخوردار می باشد. سال 1987 میلادی دیوار چین به عنوان سمبل ملیت چین در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید. این ادعا که این دیوار تنها پدیده انسانی هست که از فضا قابل رویت بوده، بارها تکذیب شده ولی هنوز در باور مردم جا دارد. در واقع بسیاری از پدیده های انسان ساز، به خصوص در نور شب از فضا قابل دیدن هستند اما تشخیص دیوار چین با چشم غیر مسلح از هر نقطه ای در مدار زمین کاملاً غیر ممکن می باشد. دیوار چین از طرف دیگر یکی از فوق العاده ترین آثارتاریخی باستانی بشر محسوب می شود. این دیوار بلندترین و عظیم ترین ساخته دست بشری در دنیاست که از غرب تا شرق چین امتداد دارد. دیوار چین با گذر کردن از بیابان ها و همچنین نواحی کوهستانی در آخر به دریا ختم می شود. چیزی که شاید جالب باشد بدانید این هست که این دیوار منحصر به فرد به عنوان یکی از شگفتی های هشت گانه دنیا و از محبوب ترین جذابیت های گردشگری در چین به حساب می آید. مصالح تشکیل دهنده دیدنی های دیوار تاریخی چین شامل سنگ، چوب و صخره های طبیعی هست که این دیوار بر روی آن ها بنا شده است. در واقع می شود این طور گفت که این دیوار از مواد طبیعی تشکیل شده و معماران این دیوار به بهترین شکل از سنگ هایی که در طبیعت پیرامون یافت می شده در ساخت آن در تاریخچه دیوار تاریخی چین استفاده کردند. این دیدنی ها در دسترسی به دیوار تاریخی چین قابل رویت است.

دیواری قدیمی و کهن

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حقایق جالب درباره دیوار چین | یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا

hb ، چهارشنبه 9 آبان 1397

دیوار بزرگ نماد کشور چین است و همه ساله با استقبال باشکوهی از سوی گردشگران و توریست های داخلی و خارجی مواجه می شود.

نظرت چیه
12 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 22 اردیبهشت 1396

    ساخت این دیوار کار احمقانه و ظالمانه ای بوده

    • 29 آذر 1395

    خیلی دیدنی وهیجان انگیز یک نماد برای ملت چین

    • 30 آبان 1394

    میگماااااااا مگه جسد آدما بعد از گذشت چند سال به خاک تبدیل نمیشههههه؟ مطمئنا آدمای زیادی مردن . جسدشون وسط دیواره. جسد کارگرا رو گذاشتن لابلای دیوار الانم جسد تبدیل به خاک شده. بعد از تبدیل شدن به خاک همون قسمت از دیوار باید نشست کنه. پس چرا دیوار چین تا حالا با این سوراخ و سمبه های وسطش از بین نرفته.؟؟؟؟؟؟

    • 5 اردیبهشت 1394

    اگه این دیوار نبود و اینقد تلفات نمیگرفت الان جمعیت چین بالای 3 میلیار بود نقطه

    • 24 فروردین 1394

    بزرگترین کورستان بشر من اصلا دوست ندارم روی مردها راه برم با تمام احترام به انسانهایی که در راه زیاده خواهی دیگران فنا شدند

    • 24 فروردین 1394

    جالب بود

    • 24 فروردین 1394

    اگه ما میخواستیم بسازیمش سی سال دنبال مجوزش بودیم و سی سال دنبال مناقصه وپیدا کردن پیمانکار خاص و شروع کار و پایان کار هم معلوم نبود؟؟؟/////

    • 24 فروردین 1394

    داخل شیاف ؟؟؟!!!!!!

    • 24 فروردین 1394

    بسیار دیدنی است کاش مینونستم از نزدیک ببینمش

    • 24 فروردین 1394

    منم دوست دارم برم اما محاله مستاجرم قسط های عقب موندم زیاده