5 قبرستان عجیبی که قبل از مرگ باید دید!

اغلب هنگامیکه نام گورستان به گوشمان می خورد ناخودآگاه به یاد قبور رفتگان یا مکانی برای عزاداری می افتیم اما جالب اینجاست که در این دنیا هستند قبرستان های عجیبی که نه تنها بازماندگان و دوستان را به سمت مردگان خود می کشند بلکه سالانه میلیون ها گردشگر را نیز جذب می کنند. قبرستان هایی خاص و منحصر به فرد که هرساله میلیون ها گردشگر و توریست را به سمت خود می کشند و سوژه ی بی نظیری برای عکاسان می شوند. در این قسمت از مجله ی همگردی قرار است شما را آشنا کنیم با 5 مورد از قبرستان های مشهور و معروفی که قبل از مرگ باید دیده شوند. چه ماجراجو باشید و آماده سفر برای دیدن این عجایب و چه کنجکاو برای آشنایی با قبرستان ها، ما را همراهی کنید.

قبرستان وادی السلام

یکی از این گورستان های معروف و عجیب جهان وادی السلام است که در نجف عراق واقع شده واز بزرگترین و شگفت انگیزترین قبرستان های جهان نیز به حساب می اید. این گورستان عجیب که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی ها صدمه های زیادی دید، درست قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف قرار دارد و علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، از نامداران و شخصیت های دینی مسلمان و شخصیت های غیر دینی نیز داخل آن دفن شده اند.

قبرستان

قبرستان ورین Verbena Cemetery

گورستان ورین در شهر گوآتمالاسیتی، پایتخت کشور گواتمالا واقع شده است و جالب آنجاست که داخل این گورستان، قبر دائمی برای مردگان وجود ندارد و قبرها به خانواده مردگان اجاره داده می شود. بیشتر مواقع خانواده مردگان بعد از چند وقت از پرداخت اجاره بها در قبرستان ورین خودداری می کنند که به همین دلیل کارگران اجساد را از داخل قبرها خارج کرده و بقایای مردگان این گورستان عجیب توسط کرکسها خورده می شود. از دیگر نکان عجیب ورین این است که قبور این گورستان درون دیوار کنده می شوند نه روی زمین.

قبرستان ورین

قبرستان راکویل یونیون Rockville Cemetery Association

راکویل یونیون با سه قرن قدمت در شهر راکویل ایالت مریلند آمریکا واقع شده است و سالهای اخیر پس از اکران فیلم گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو که اقتباس از رمانی به همین نام نوشته اسکات فیتز جرالد، از مدفونان در قبرستان راکویل یونیونِ، گردشگرانش رشد چشمگیری داشتند و این اتفاق در حالی است که روی سنگ قبر فیتز جرالد نیز جمله پایانی گتسبی بزرگ نقش بسته است.

قبرستان راکویل یونیون

قبرستان باشگاه فوتبال شالکه

گورستان شالکه در سال 2012 در شهر گلزنکیرشن در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان نزدیک استادیوم فوتبال فلتینس آرنا توسط مسئولان باشگاه فوتبال شالکه 04 افتتاح شد. گورستان که به شکل یک زمین فوتبال است، گنجایش 1904 قبر را داشته و ویژه طرفداران دو آتشه باشگاه فوتبال شالکه 04 که سال 1904 تاسیس شد و تا الان هفت بار قهرمان بوندس لیگا و یکبار قهرمان جام یوفا رو بدست آورده است. قیمت اولیه برای خریداری هر قطعه قبر برای مدت 25 سال، 5 هزار و 406 یورو تعیین شده است.

قبرستان باشگاه فوتبال شالکه

قبرستان پرلاشز Pere Lachaise Cemetery

این گورستان در شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه و مقصد نخست گردشگری در جهان واقع شده است و مشاهیر فراوانی از جمله اسکار وایلد داستان نویس و نمایش نامه نویس ایرلندی، فردریک شوپن پیانیست و آهنگساز لهستانی، مولیر نمایش نامه نویس فرانسوی، آنتونیو روسینی موسیقی دان ایتالیایی، انوره دو بالزاک نویسنده فرانسوی و آمادئو مودیلیانی نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی و همین طور صادق هدایت در آن دفن شده اند. این قبرستان زیبا با دارا بودن مجسمه ها و بناهای زیبا و دیدنی، مکانی بسیار جالب و پارک مانند است. می توان گفت یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی در کشور فرانسه که عکاسان زیادی را به سمت خود می کشاند.

قبرستان پرلاشز
 پرلاشز
قبرستان پرلاشز فرانسه
فرانسه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی ترین مکان های استرالیا که قبل از مرگ باید تجربه کنید!

مسلم علیمحمدی ، سه شنبه 8 خرداد 1397

کشوراسترالیا بزرگترین کشور در اقیانوسیه و جزو ششمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می روددر استرالیا کارهای جالب زیادی برای انجام دادن وجود دارد...

نظرت چیه
19 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 23 اسفند 1395

    قبرستان سفید چاه رو هم نگفتید توی بهشهر مازندرام

    • 23 آذر 1395

    برای کسانی که زنده هستند آنهای که سرسبز ترند خوب است برای مرده هم که هیچ فرقی نمی کند چون طبق آیات قران تا روز قیامت خوابند و برای روح هم که روح جز ذات خداست و هیچ ربطی به انسان ندارد

    • 17 اردیبهشت 1395

    سلام خوش به حال صادق هدایت که سعادت داشته در کنار همجین بزرگانی دفن شده خوش به سعادتش خدا رحمتش کنه

    • 16 اردیبهشت 1395

    در ایرانی که خوشی نیست همه مردهایم کو خوشی دل مردم مرده کو شرافت کو انسانیت دیگه مردن هم معنا نداره شده ایم مرده های متحرک

    • 16 اردیبهشت 1395

    رفتن به قبرستان وادی السلام برا اونهایی خوبه که به دین و دنیا شون اهمیت میدن والا بقیه ی این تشکیلات پر زرق برا ی کسایی که فکر میکنن که دنیا آ خرشه جذابیت داره !!!

    • 16 اردیبهشت 1395

    جای تاسف بسیار است که وادی السلام را با قبرستانهای کفار مقایسه می کنید درقدیم مردم اموات خودرا بعداز طی مسافت طولانی در آنجا دفن می کردند.وادی السلام یکی از پاکترین نقطه زمین می باشد که ارواح پاک بعد از مردن به آنجا منتقل می شوند

    • 16 اردیبهشت 1395

    باسلام ازقبرستان بقیع یادتان رفته که چقدر باصفا ومعنوی است

    • 24 فروردین 1394

    سلام . بهشت و جهنم رفتن افراد فقط به اعمال و کردار انسان در دنیا ربط دارد دفن شدن در فلان قبرستان یا فلان نقطه یا فلان جا منطقی نبوده و با عدالت خدا منافات دارد .

    • 23 فروردین 1394

    سلام علیکم : بنده از قبرستان وادی سلام در سفرهائی که به عتبات عالیات داشتم،بازدید کردم وطبق روایتهای عالمان دین شیعه این قبرستان قطعه ای از بهشت است و هر شخص مسلمانی که از دنیا برودو در هر جای این کره خاکی باشد ،وارد این قبرستان می شود. ان شاالله بنده را در هنگامیکه از این دنیا بخواهد ببرد،مسلمان وشیعه باشم. اللهم عجل لولیک الفرج

    • 21 فروردین 1394

    قبرستان، فقط خالد نبی