سفر به اردبیل | دانستنی های سفر به شهر عسل

شهر زیبای اردبیل که به سبلان شهرت داره مثل بقیه شهرهای ایران کنار جاذبه های طبیعی و آبگرم های معدنی، آثار تاریخی و قدیمی هم داره که این جاذبه های زیبا باعث شده تا در طول سال مسافرای زیادی رو به خودش جذب کنه. طبیعت زیبا، خوراکی های خوشمزه، هوای خوب و تمیز و خیلی چیزای دیگه این شهرو به یکی از مناطق توریستی تبدیل کرده. اگه شما هم قصد سفر کردن دارین ما چند تا از جاذبه های دیدنی که نباید از دست بدین رو بهتون معرفی می کنیم. یکی دیدن از جاده بی نظیر حیران که لقب زیباترین گردنه جهان و همین طور بهشت آسیارو به دوش میکشه، دریاچه شورابیل، قلعه تاریخی قهقه که محل زندانی شدن افراد سیاسی در زمان صفوی بوده، آرامگاه شیخ صفی الدین که یکی از مکان های باستانی این شهره، دریاچه سبلان که در 11 ماه در سال یخ زده است، عمارت آقازاده اردبیلی و .... که یکی از یکی زیباترن و بازدیدشان خالی از لطف نیست. همچنین استفاده از آب های شفا بخش سرعین، سردابه، نیر و دامنه سرسبز سبلان هم جزءجذاب ترین و خاطره انگیزترین بخش سفر شما به این شهر خواهد شد. در ادامه با دیدنی های اردبیل، جاذبه های اردبیل، سوغات اردبیل، هتل های اردبیل و در کل اطلاعات سفر به اردبیل آشنا می شین.

سفر به اردبیل

مسیر سفر به اردبیل

از اونجا که برای مسیر تهران برای سفر به اردبیل قطاری وجود نداره، جز سفر با هواپیما و ماشین راه دیگه ای برای سفر به این شهر دیدنی وجود نداره، پیشنهاد ما که بهترین گزینه ست سفر با ماشین شخصیه، چرا که جاده ای که به سمت اردبیل در پیش رو دارین، فوق العاده دیدنیه. اگه برای سفرتون حوصله کنین و جاده تهران _ رشت _ اردبیل رو پیش بگیرین با 2، 3 ساعت تاخیر به اردبیل می رسین ولی عبور از گردنه حیران حسابی سرحالتون میاره و احساس خستگی نخواهید داشت.

اردبیل

هتل های اردبیل

برای اقامت می تونین از خوب ترین و با امکانات ترین هتل های اردبیل، همین طور هتل آپارتمان های تمیز این شهر استفاده کنین و لذت ببرین. ما به شما چند نمونه از این هتل ها که با توجه به قیمت اتاق ها طبقه بندی شده رو معرفی می کنیم. هتل سبلان : سطح قیمت متوسط، هتل دریا : سطح قیمت متوسط، هتل شورابیل : سطح قیمت مناسب.

هتل های اردبیل

رستوران های اردبیل

اردبیل سوغاتی های زیادی داره که معروف ترینش سرشیر، عسل، کره، حلوای سیاه، تخمه آفتاگردون و آبنباته که توی مغازه های اطراف میدان عالی قاپو راحت می تونین این سوغاتی های خوشمزه رو تهیه کنین. حواستون باشه اگه حلوای سیاه خریدین حتما از فروشنده بخواین نوشیدنی همراه حلوا که دوغ محلیه بده تا از خوردن این معجون شگفت انگیز لذت ببرین.
از غذاهای محلی و معروف اینجا هم می تونیم به آش دوغ یا به قول خودشون آیران آشی و پیچاق قیمه اشاره کنیم که واقعا خوشمزه ست و در اکثر رستوران ها سرو میشه، مثل رستوران شبهای اردبیل که تو شهرک نادری واقع شده. اگه دلتون فست فود هم خواست می تونین به پیتزا پیتزا سر بزنین که ساندویچ های خوشمزه ای داره.

رستوران های اردبیل

سوغات اردبیل

اینجا هم مثله اکثر شهرهای ایران هم مرکز خرید داره هم بازار سنتی که ما به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید سوغات اردبیل حتما از بازار بزرگ اردبیل که در خیابان امام خمینی واقع شده و جزء دیدنی های توریستی این شهر هم به حساب میاد دیدن کنین و صنایع دستی مثل انواع فرش، مسند، شال، ورنی، گلیم، جاجیم، اشیا سفالی، چوبی و ... هم که جزء پرطرفدارترین وهنرمندانه ترین سوغات اردبیل رو خریداری کنین. البته باید بگیم که این سوغات قیمت های بالایی دارند و برای خریدن این صنایع باید سر کیسه رو شل کنین. با این حال اگه قصد خرید کردن و گشت و گذار تو مراکز خرید رو دارین پیشنهاد ما به شما شورا سنتر و مرکز خرید نور هست.

سوغاتی اردبیل
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر و اقامت در شهر اردبیل | تجربه ای به یادماندنی در عروس سبلان

مکانچی ، سه شنبه 17 دی 1398

اردبیل از استان های شمال غرب ایران است که هم دارای کوه های وسیع و زیبایی است و هم از جنگل های سرسبز زیادی تشکیل شده است.

نظرت چیه
11 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 7 تیر 1396

    آب و هوای خنک در تابستان. نزدیکی به دریای خزر به فاصله 70 کیلومتری.جنگل زیبای فندق لو به فاصله 25کیلومتری. فاصله 25 کیلومتری به شهر توریستی سرعین.دریاچه زیبای شورابیل در مرکز شهر اردبیل .واقعا در فصل تابستان اردبیل شهری است برای گردشگری

    • 27 دی 1395

    از لحاظ آب وهوا< -$وحجم ترافیگ وقیمت هتل و غذا و طبیعت00کسی تو ایران مثل اردبیل سراغ داره بسم اله

    • 22 آبان 1395

    می گویند گرگهای خاکستری آنجا فراوانند و کسی جرات نزدیک شدن به آنجا را ندارد و با غریبه ها زیاد میانه خوبی ندارند.

    • 7 مهر 1395

    دوستان اردبیل شهر خوبیه از نظر آب و هوا منطقه ای سردسیره و برای تعطیلات تابستانی محط خوبیه . بهتره بگم که من نه یک بار بلکه بارها به اردبیل سفر کردم فقط موظب باشید که عسل نخرید چون تمام عسل هاش تقلبی و شکر خالیه و کلاه سرتون میذارند .

    • 21 خرداد 1394

    عالییییی

    • 19 خرداد 1394

    خیلی اطلاعات مفید و خوبی گذاشتین. کن خودم اردبیلی ساکن تهران هستم ولی حتما سالی بکبار اونجا میرم. بهترین فصل مسافرت به اردبیل أواخر خرداد تا أواخر شهریور هستش.

    • 18 خرداد 1394

    اردبیل وکل اذربایجان ایران (تبریز .ارومیه.زنجان)بهترین اب هوای ایران رو دارن. برای سفر عالی وبکر هستن، ضمنا کل شهرهای اردبیل دیدنی هست نه فقط اردبیل... جاده ی بی نظیر اسالم خلخال و جاده بی نظیر مریان به گیوی فوق العاده هستند.

    • 17 فروردین 1394

    نه خوشم اومد

    • 17 فروردین 1394

    مرسی

    • 10 فروردین 1394

    از نظرم خوش ات نیامد